عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از صف های خرید و فروش ۲۹ دی؛

نگاهی به صف های معاملاتی بازار

عصر بازار: معاملات امروز بازار سهام بر خلاف روز گذشته با شروعی مثبت و پایدار دنبال شد. در بازار امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۹۹۸ واحد رشد، معادل ۱.۵۳ درصد افزایش توانست رقم ۶۶ هزارو ۱۱۸ واحدی را تجربه کند.

نگاهی به صف های معاملاتی بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش عصر بازار، بر این اساس در داد وستدهای امروز بازار سهام برترین تقاضا را سهم های «خزامیا»، «خگستر» ، «سمگا»، «مرقام»، «تیپیکو»و« مداران» با  صف های خرید طولانی، به نام خود ثبت کردند. از سویی دیگر، بیشترین عرضه را سهام هایی از جمله، «شتهران»، «حق تقدم کرمانشاه »، «فخاس»  تجربه کردند.
    در همین راستا، امیرمحمد خدیوی، مدیرمعاملات کارگزاری تدبیرگر سرمایه، در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» در مورد «خگستر» اظهار کرد: خگستر به دلیل شایعه ای نزدیک به واقیعت، مبنی بر اقدام شرکت به انجام آگهی  فروش یک سری از زیر مجموعه های خود مانند خمهر در بازار تقاضا پیدا کرده است،گسترش سرمایه گزاری ایران خودرو در صورت تحقق این امر با توجه به فاصله زیاد بهای تمام شده با قیمت فروش این داراییها در صورت انجام این معامله  سوده خوبی کسب خواهد کرد و توانایی کاهش هزینه های سرسام آور مالی خود را در سالهای آینده خواهد داشت.
    وی در خصوص «مرقام» نیز گفت: شب گذشته به علت اعلام برنده شدن شرکت کنتور سازی در پروژه فروش و تجهیزصندوق های فروشگاهی، این شرکت تعدیل مثبت خوبی دریافت کرد. بنابراین با توجه به احتمال ناتوانی شرکت کنتورسازی برای هماهنگ کردن جامع این پروژه به طور مستقل و اجبار« کنتور» برای کمک گرفتن از «مرقام» و سپردن بخشی از پروژه به این شرکت، در معاملات روز جاری برای شرکت ایران ارقام نیز صف خرید تشکیل شد.
    خدیوی درباره «سمگا» نیز عنوان کرد: در مدت رشد بازار این سهم خیلی خزنده افزایش یافت. این در حالی است که در حال حاضر با توجه به گزارش تعدل مثبت حیرت آور سهم گردشگری و نزدیک تر شدن به افزایش سرمایه از محل صرف سهام«سمگا»، شاهد ایجاد صف در این نماد هم بودیم.
    از سویی دیگر، مسعود علی اکبر، مدیراتاق معاملات کارگزاری آگاه در گفت و گو با «عصربازار» اظهار کرد: کلیت بازار به دو دلیل رشد پیدا کرده  است. از یک سو افزایش تقاضا در روزهای اخیر و ورود نقدینگی به بازار سرمایه و از سوی دیگر، اخبار مثبت رفع تحریم ها مانند انعقاد قرارداد خودروسازان داخلی با خارجی و گشایش سوئیفت، اثرات خود را در روند معاملات گذاشته است.
    وی گفت: در حال حاضر تنها تهدید بازار، گزارش های 9 ماهه شرکت ها است که آخر هفته جاری اکثر شرکت ها آنرا ارائه خواهند کرد. این در حالی است که پیش بینی می شود این گزارش ها مناسب نبوده و به همین دلیل  بازار خیلی تحت تاثیر این امر قرار نمی گیرند و روند مثبت بازار همچنان ادامه دار خواهد بود.
    مدیراتاق معاملات کارگزاری آگاه درخصوص «شتهران» نیز عنوان کرد:  این سهم با ثبات در قیمت و با حرکتی خارج از رفتار بازار، عمل می کند و به علت این که در گذشته افزایش بی رویه قیمت را تجربه کرده در صف فروش قرار گرفته است.
    وی درمورد «فخاس» گفت: هم اکنون این سهم برای تعدیل منفی بسته شده است.
    علی اکبر تصریح کرد: گروه قندی رابطه معکوس با شاخص کل دارد و خلاف جهت بازار حرکت می کند.

    برچسب ها