عصر خودرو

۱۲۱۵ریال؛ سود ۶ماهه «فاسمین»

عصر بازار- شرکت کالسیمین در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه، سود هرسهم را یک هزار و ۲۱۵ریال اعلام کرد.

۱۲۱۵ریال؛ سود ۶ماهه «فاسمین»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت کالسیمین در گزارش منتشر شده منتهی به 31شهریور1398 سود هرسهم را یک هزار و 215ریال اعلام کرد. این شرکت در صورت های مالی 3ماهه توانسته بود برای هرسهم 988ریال سود محقق کند.

    این شرکت در آخرین گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را 2هزار و 232میلیارد ریال، سود خالص را 2هزار و 429میلیارد ریال و سود انباشته را 5هزار و 751میلیارد ریال اعلام کرده است.

    «فاسمین» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که سطح تولید قبلی خودرا حفظ می کند و تغییر با اهمیتی در نوع و مقدار محصولات تولیدی ایجاد نخواهد کرد. همچنین تسهیلات مالی شامل 2فقره وام دریافتی از بانک های توسعه صادرات و تجارت با نرخ های ١6 و ١٨ درصد بوده که اقساط آن براساس ضوابط مربوطه و در مهلت مقرر باز پرداخت خواهد شد.

    در برنامه های با اهمیت شرکت اعلام شده است که خاک مورد نیاز خود را از محل خاک معدنی سولفوره و یکی از خطوط تولید را برای این منظور به کار می گیرد. همچنین با اهمیت ترین ریسک های شرکت در این حوزه تغییرات سیاست های ارزی دولت ومقررات حاکم بر صادرات است که شرکت با آن مواجه بوده است.

    با این وجود از آنجا که نرخ های فروش محصول متاثر از دو عامل نرخ جهانی و نرخ تسعیر ارز است، درصورت اعمال محدودیت صادرات، تاثیر با اهمیتی بر درآمدهای شرکت ندارد. از منظرسیاست های ارری نیز با توجه به اثر با اهمیت خاک در قیمت تمام شده تولید، از آنجا که هرگونه تغییر در نرخ ارز، همراه با قیمت تمام شده و بهای فروش محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد. لذا پیش بینی می شود ریسک نوسانات نرخ ارز تاثیر با اهمیتی بر سود شرکت نداشته باشد.

    برچسب ها