عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

صادرات نفت ایران ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد

عصر بازار- در حالی که ایران اعلام کرده است صادرات نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد، اما آژانس بین المللی انرژی معتقد است این افزایش کمتر از این رقم و تا پایان سه ماهه نخست ۲۰۱۶ در حد ۳۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

صادرات نفت ایران ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد، هوای گرم غیرعادی زمستان امسال و افزایش عرضه حداقل تا اواخر سال 2016 بازار نفت را در حالت مازاد عرضه نگه خواهد داشت.

    زمستان گرم امسال در نقاط مختلف جهان موجب شده تا رشد تقاضا برای نفت در سه ماهه پایانی سال 2015 به پایین ترین رقم یک سال گذشته یعنی یک میلیون بشکه در روز برسد که کمتر از 2.1 میلیون بشکه در روز ثبت شده در سه ماهه سوم 2015 است که بالاترین رقم در حدود 5 سال گذشته بود.
    آژانس بین المللی انرژی برآورد خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2016 را نسبت به گزارش ماهیانه قبلی اش بدون تغییر در رقم حدود 1.2 میلیون بشکه در روز حفظ کرد.
    پس از آنکه اوپک در ماه دسامبر اعلام کرد که به رغم مازاد عرضه برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت تولید خود را کاهش نخواهد داد، قیمت نفت برنت در روزهای اخیر به پایین ترین رقم از اواخر 2003 تاکنون و کمتر از 30 دلار رسیده است.
    آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود آورده است: «ما نتیجه می گیریم که بازار نفت با چشم انداز سومین سال متوالی فراتر رفتن مازاد عرضه از یک میلیون بشکه در روز مواجه است و فشار زیادی بر توانایی سیستم نفتی برای جذب این مقدار بالا از عرضه وارد خواهد آمد.»
    با توجه به کند شدن رشد اقتصاد جهانی، آژانس بین المللی انرژی گفته که پیش بینی خود از تقاضا برای نفت خام اوپک در سال 2016 را 300 هزار بشکه کاهش می دهد و به 31.7 میلیون بشکه در روز می رساند.
    ایران گفته اکنون که تحریم ها علیه این کشور برداشته شده، صادرات نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد، اما آژانس بین المللی انرژی معتقد است این افزایش کمتر از این رقم و تا پایان سه ماهه نخست 2016 در حد 300 هزار بشکه خواهد بود.
    آژانس بین المللی انرژی همچنین پیش بینی خود از کاهش حدود 600 هزار بشکه ای تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک را بدون تغییر حفظ کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها