عصر خودرو

سه اقتصاد پر رقابت؛ سنگاپور پابه‌پای آمریکا و سوئیس

عصر بازار- سوئیس، سنگاپور و آمریکا رقابت‌پذیرترین اقتصادهای جهانی در طول ۱۰ سال اخیر بوده‌اند.

سه اقتصاد پر رقابت؛ سنگاپور پابه‌پای آمریکا و سوئیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شاخص رقابت‌پذیری که هر ساله توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر می‌شود، به بررسی میزان رقابت پذیری در 141 کشور با توجه به 100 شاخص در سر شاخه‌های: سلامت، نظام مالی، اندازه بازار، دینامیسم کسب و کار و ظرفیت‌های نوآورانه می‌پردازد.

    این گزارش که از سال 1979 تاکنون هر ساله منتشر می‌شود کشورها را بر اساس امتیازی بین صفر تا 100 رده بندی می‌کند که صفر بیانگر کمترین میزان رقابت پذیری و 100 بیانگر بیشترین میزان رقابت پذیری است.

    بررسی عملکرد کشورهای مختلف در شاخص رقابت‌پذیری نشان می‌دهد که سوئیس در طول 10 سال اخیر بهترین عملکرد را داشته است؛ به گونه‌ای که در بازه زمانی 2010 تا 2019 این کشور برای هشت سال رقابتی‌ترین اقتصاد جهان بوده است و در دو سال دیگر نیز رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کرده است.

    پس از سوئیس، سنگاپور دومین کشور رقابت پذیر جهان در طول یک دهه اخیر بوده است؛ به گونه‌ای که در بازه زمانی فوق این کشور هفت بار به عنوان دومین اقتصاد رقابتی دنیا و دو بار به عنوان سومین اقتصاد رقابت پذیر دنیا معرفی شده است. سنگاپور در رتبه بندی امسال برای نخستین بار موفق شد تا رقابت پذیرترین اقتصاد جهان لقب گیرد.

    آمریکا نیز سومین و آخرین کشوری است که در طول 10 سال اخیر دست کم یک بار به عنوان رقابت پذیرترین اقتصاد جهان معرفی شده است. در بازه زمانی 2010 تا 2019 آمریکا در سال 2018 موفق شد رقابتی ترین اقتصاد جهان لقب گیرد. این کشور امسال در رتبه دوم و سه مرتبه نیز به عنوان سومین اقتصاد رقابتی جهان معرفی شده است. ضعیف ترین رتبه آمریکا در رده بندی 10 سال اخیر مربوط به سال 2013 بوده که رتبه این کشور هفتم عنوان شده است.

    به جز این سه کشور، سوئد، فنلاند، هنگ‌کنگ، آلمان، هلند، دانمارک، ژاپن، انگلیس و کانادا دیگر کشورهایی بوده اند که در طول 10 سال جز 10 کشور بهتر در شاخص رقابت پذیری معرفی شده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو