عصر خودرو

سه‌شنبه ۲۹ دی؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۴.۱۰.۲۹ در بازار برق بورس انرژی ۷۲۰ مگاوات برق به ارزش ۵ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و کاهش اندک 0.02 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می‌شود؛ پس از نزول روز گذشته قیمت به زیر 345,000 ریال، در معاملات امروز در این محدوده باقی ماند و تغییر محسوسی نداشت.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، کاهش اندکی در قیمت‌ها منجر به افزایش حجم و ارزش معاملات شد. در روزهای اخیر فزونی عرضه بر تقاضا و رقابت میان نیروگاه‌ها، قدرت انتخاب را به خریداران داده تا خرید خود را در مناسب‌ترین قیمت انجام دهند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941111 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941111 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در انتهای دوره نوسانات شدید و بی‌ثبات مشاهده می‌شود و در حال حاضر پس از نزول در قیمت 344,500 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی با ثبات در محدوده 368,000 ریال بوده است.
    در این نماد تا به امروز 401 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 19.10.1394 با 150 مگاوات می‌باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها