عصر خودرو

روز جمعه انجام می‌شود

مذاکره مقامات نفتی ایران و یونان برای تسویه بدهی ۶۰۰ میلیون دلاری و واردات جدید

عصر بازار- منابع آگاه از دیدار مقامات وزارت نفت با وزیر انرژی یونان و مدیران بزرگ‌ترین پالایشگاه یونان به منظور تسویه دیون نفتی آتن به تهران و واردات جدید در روز جمعه خبر دادند.

مذاکره مقامات نفتی ایران و یونان برای تسویه بدهی ۶۰۰ میلیون دلاری و واردات جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت هلنیک پترولیوم، بزرگ ترین پالایشگاه یونان با مقامات ایران روز جمعه  دیدار خواهند کرد تا در مورد واردات نفت از ایران مذاکره کنند.

    هلنیک پترولیوم یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران بود که 20 درصد واردات نفت سالانه خود را پیش از تحریم‌های ایران از این کشور وارد می‌کرد.

    یک مقام آگاه در این شرکت گفت: «از زمانی‌که تحریم‌ها برداشته شد، هلنیک پترولیوم می‌تواند در مورد احتمال انعقاد قراردادی برای واردات نفت خام و در مورد تسویه موضوعات مالی معوق میان دو طرف مذاکره کند.»

    یک منبع آگاه به مذاکرات میان ایران و یونان ماه گذشته به رویترز گفت: هلنیک پترولیوم 550 تا 600 میلیون دلار برای نفتی که از ایران خریده و نتوانسته است تا آن را پرداخت کند، به تهران بدهکار است.

    یک مقام هلنیک پترولیوم که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت ایران و مقامات شرکت ملی نفت ایران روز جمعه به آتن سفر خواهند کرد تا مدیران این شرکت یونانی ملاقات کنند.

    یک مقام وزارت انرژی یونان نیز از دیدار مقامات ایرانی با پانوس اسکورلتیز وزیر انرژی یونان در همان روز خبر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها