عصر خودرو

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان را کاهش داد

عصر بازار- صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که اقتصاد جهان در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۳.۴ و ۳.۶ درصد رشد خواهد کرد، که رشد هر دو سال ۰.۲ درصد کمتر از برآوردهای انجام شده در اکتبر سال گذشته است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول روز سه شنبه با اشاره به کاهش شدید تجارت چین و قیمت ضعیف کالاها که در حال وارد آوردن فشار بر برزیل و دیگر بازارهای نوظهور است، پیش بینی های خود از رشد اقتصاد جهانی را برای سومین بار در طی کمتر از یک سال گذشته کاهش داد.

    صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که اقتصاد جهان در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 3.4 و 3.6 درصد رشد خواهد کرد، که رشد هر دو سال 0.2 درصد کمتر از برآوردهای انجام شده در اکتبر سال گذشته است. صندوق گفته سیاستگذاران کشورهای مختلف باید راه هایی را برای افزایش تقاضا در کوتاه مدت مورد توجه قرار دهند.
    گزارش جدید صندوق بین المللی پول در مورد پیش بینی رشد اقتصاد جهانی در شرایطی منتشر می شود که بازارهای مالی به دلیل نگرانی ها از افت رشد اقتصادی چین و کاهش قیمت نفت دچار آشفتگی شده اند.
    صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی قبلی خود از رشد اقتصادی چین در سال های 2016 و 2017 را در رقم های 6.3 و 6 درصد بدون تغییر حفظ کرده است. این رقم ها نشان دهنده کاهش شدید رشد اقتصادی چین نسبت به رشد 7.3 درصدی و 6.9 درصدی سال های 2014 و 2015 است.
    اما صندوق گفته که کند شدن شدیدتر تقاضا در چین همچنان ریسکی برای رشد اقتصاد جهانی است و اینکه واردات و صادرات ضعیف تر از حد انتظار این کشورتاثیر شدیدی بر دیگر بازارهای نوظهور و صادر کنندگان کالا دارد.
    مائوریس اوبستفلد، کارشناس صندوق بینی المللی پول در این باره گفت: «ما تغییر بزرگی را در عوامل بنیادین اقتصاد چین در مقایسه با آنچه در شش ماه قبل شاهد بودیم، نمی بینیم، اما بازارها مطمئنا از اتفاقات کوچکی که در این کشور رخ می دهد و تحلیل آنها دشوار است نگران هستند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها