عصر خودرو

LME Week

ضیافتی از جنس فولاد

عصر بازار- هر سال، جامعه جهانی فلزات زیر یک سقف برای حضور در بزرگترین رویدادهای سالانه بورس فلزات لندن (LME) و یا همان سمینار فولاد و شام سالانه گرد هم می آیند. این سمینار در برگیرنده تمام جنبه های بازار شامل اقتصاد جهانی، روندهای بازار و مسائل پیش روی صنعت فلزات بوده و به طور منظم در بورس فلزات لندن برگزار می گردد.

ضیافتی از جنس فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش عصر بازار ، این سمینار که هر سال در ماه اکتبر و از سوی بورس فلزات لندن برگزار میشود شاهد حضور سرمایه گذاران، تولیدکننده ها و کارشناسان زیادی از سراسر دنیا است که به بررسی وضعیت فعلی و آینده بازار فلزات میپردازند. این سمینار تخصصی ترین، معتبرترین و مهمترین رویداد در صنعت فلزات بوده و بهترین زمان جهت برقراری ارتباط با فعالان بازار و مشتریان بالقوه می باشد. طی این سمینار می توان نسبت به روندهای آتی در خصوص محصولات جدید آگاهی پیدا کرد و همچنین با مشتریان و فروشندگان جدید در این عرصه آشنا شد.  از ویژگی های برجسته این سمینار می توان به سخنرانان برجسته، پنل های تخصصی و تعاملی و همچنین نمایشگاه مرتبط با صنعت فلزات اشاره کرد که با حضور بیش از 500 شرکت کننده بین المللی برگزار می گردد که این تعداد هر سال در حال افزایش است.
    ضمنا ضیافت شام شبانه ای جهت مهمانان VIP در سطح بین المللی و مشتریان عضو LME ترتیب داده می شود.
    این برنامه دربرگیرنده متخصصان صنعت بوده که در خصوص روندهای جهان فلزات به بحث می پردازند. پنل مربوطه بر موضوعاتی از قبیل چشم انداز فلزات پایه، رویدادهای مرتبط با فلزات گرانبها، اینکه چه نوع توسعه هایی بر فلز آهن تاثیر می گذارند ، تاکید می ورزد.
    همچنین در این سمینار، بخشی با عنوان قوانین اروپا و تاثیر آن بر این صنعت گنجانده شده و چالش های پیش روی این بازار رو مورد توجه قرار می دهد.
    نکاتی در خصوص سمینار بورس فلزات لندن
    1) این سمینار یک گردهمایی سالانه از صنعت فلزات پایه جهانی در لندن است که شامل جلسات کسب و کار، سمینارها و رویدادهای اجتماعی می باشد. برای کارخانه های عضو بورس فلزات لندن، این هفته فرصتی برای ملاقات با مشتریان و تقدیر از آنها – طی یک ضیافت شبانه- به علت انجام معاملات با آنها در طول سال گذشته است. بورس فلزات لندن به تنهایی میزبان سه رویداد است که شامل: یک سمینار در صبح روز دوشنبه با سخنرانی مدیران ارشد LME و ارائه هایی از چشم انداز عرضه و تقاضا برای فلزات مختلف گرفته تا مقررات جدید پیش روی بازار، یک شام رسمی و یک جلسه با مدیریت ارشد است.
    2) این سمینار در روز یکشنبه آغاز می گردد. چندین شرکت میزبان مهمانان خود در شب یکشنبه هستند. هزاران نفر از فعالان صنعت  از شرکت های انبارداری تا تولید کنندگان تا رسانه ها در این مراسم  حضور به هم می رسانند.
    3) مدت برگزاری سمینار کمتر از یک هفته است. رویدادها در روز چهارشنبه رو به پایان هستند و آخرین مهمانی ها در روز پنج شنبه برگزار می شود. در حالی که بسیاری از شرکت کنندگان بیشتر برای جنبه های اجتماعی در سمینار حضور می یابند، کسب و کار جدی نیز انجام می شود که در آن تامین کنندگان و مصرف کنندگان فلزات از این رویداد به عنوان یک فرصت برای انعقاد قرارداد عرضه بلند مدت خود و بحث در مورد وضعیت بازارهای جهانی بهره می برند.
    4)  ضیافت شام بورس فلزات لندن بسیار عظیم است و قریب به 2000 مهمان در آن گرد هم می آیند.
    5) سمینار بورس فلزات لندن به سمت شرق پیش می رود. این سمینار در آسیا در ماه می 2015 برگزار گردید.
    لازم به ذکر است که بورس فلزات لندن در صدد برگزاری این سمینار در آسیا در سال 2016 در محل همایش ها و نمایشگاه های هنگ کنگ می باشد، تا فرصتی را در اختیار چهره های سرشناس این صنعت برای ترویج موفقیت تجارت کالاها در آسیا قرار دهد. این سمینار همانطور که اشاره گردید، در آسیا برای اولین بار در سال 2015 در هنگ کنگ برگزار شده و با استقبال 1600 نفری فعالان صنعت مواجه گردید. مباحثی که در این سمینار به آن اشاره گردید در برگیرنده نیازهای چین برای بین المللی شدن و تقویت مرجعیت قیمتی این کشور و وضعیت بورس کالایی چین در کل، تاثیر روزافزون چین در صنعت فلزات، چشم انداز تقاضای بازار فلزات در کوتاه مدت و بلند مدت بود.
    منبع :
    1- وبسایت بورس فلزات لندن (www.lme.com)
    2- وبسایت Financial Times (www.ft.com )

    برچسب ها