عصر خودرو

پیش‌بینی روسیه از افزایش همکاری‌های اقتصادی دو جانبه با ایران

عصر بازار- یک مقام بانک مرکزی روسیه به خبرگزاری تاس گفت: برداشته شدن تحریمهای بین‌المللی علیه ایران می‌تواند به توسعه همکاری میان دو کشور در شماری از بخشها شامل انرژی، کشاورزی و مجتمع نظامی-صنعتی کمک کند.

پیش‌بینی روسیه از افزایش همکاری‌های اقتصادی دو جانبه با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این مقام روسی اظهار کرد: برداشته تحریمها از یک سو می‌تواند در توسعه همکاری میان ایران و روسیه در صنایع انرژی، کشاورزی و دفاعی و سایر بخشها مشارکت کند و از سوی دیگر تاثیر مثبتی بر اقتصادهای هر دو کشور داشته باشد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، در همین راستا الکساندر تکاچوف، وزیر کشاورزی روسیه روز جاری با محمود حجتی، وزیر کشاورزی ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

    مقامات وزارت کشاورزی روسیه پیش از این اظهار امیدواری کرده بودند که این کشور صادرات محصولات کشاورزی شامل غله، گوشت مرغ، گوشت گاو و گوسفند و شکر را به ایران افزایش دهد. یکی از موضوعات مطرح دیگر صادرات صیفی‌جات ایران به روسیه خواهد بود.

    بجز الکساندر تکاچوف، سایر مقامات وزارت کشاورزی و روسل خوزنادور - سازمان دیده بان کشاورزی فدرال روسیه – در این مذاکرات شرکت خواهند داشت.

    مقامات روسیه به دفعات اظهار کرده اند به دنبال گسترش تجارت محصولات کشاورزی با ایران هستند.

    سرگی دانکورت، مدیر روسل خوزنادور 23 دسامبر اظهار کرده بود صادرات گوشت مرغ به ایران از 20 ژانویه و محصولات لبنی پس از 15 فوریه آغاز خواهد شد. ایران هم میوه و صیفی‌جات به روسیه صادر می‌کند. روسل خوزنادور در نوامبر سال گذشته 25 شرکت ایرانی را در فهرست تامین کنندگان مواد غذایی ثبت کرد.

    بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برای نخستین بار در هشت سال گذشته بمنظور تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور ماه گذشته به تهران سفر کرد. وزیر انرژی روسیه هم در حاشیه نشست کمیسیون همکاری اقتصادی و تجاری ایران-روسیه به خبرنگاران اظهار کرده بود تجارت با ایران که سال گذشته به یک میلیارد و 600 میلیون دلار بالغ شد، ممکن است در آینده‌ای نزدیک به 10 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

    آمریکا و اتحادیه اروپا پس از انتشار گزارش سازمان بین المللی انرژی اتمی که پایبندی تهران به تعهدات هسته ای را تایید کرد، شنبه هفته جاری اجرای توافق هسته ای را آغاز کرده و برداشته شدن تحریمهای اقتصادی علیه ایران را اعلام کردند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها