عصر خودرو

توسط انتشارات بورس ؛

مدیریت سبد اوراق بهادار به بازار آمد

عصر بازار- انتشارات بورس، کتاب «مدیریت سبد اوراق بهادار» را با تألیف حیدر فروغ نژاد و مهدی خوشنود منتشر کرد.

مدیریت سبد اوراق بهادار به بازار آمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در چکیده این کتاب آمده است، ایران در حوزه بازار سرمایه یکی از کشورهای پیشرو در منطقه است. اولین قانون مرتبط با بورس اوراق بهادار، با طرح لایحه تشکیل بورس اوراق بهادار، در سال 1345 در مجلس شورای ملی تصویب شد و در سال 1346 بورس اوراق بهادار تهران، رسماً کار خود را آغاز کرد. همچنین، با تصویب قانون بازار اوراق بهادار و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه در سال 1384 و سال‌های پس از آن، از جمله قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی و قانون برنامه پنج ساله پنجم، سایر قوانین و آئین‌نامه‌های مورد نیاز برای توسعه کمی و کیفی بازار سرمایه تصویب و اجرایی شدند.همچنین با توجه به توسعه بازار سرمایه در سالیان اخیر، خصوصاً در حوزه های بازارها، ابزارها و نهادهای مالی، لزوم سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و جلوگیری از حضور مستقیم سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای در بازار بیش از پیش احساس می‌شود و می‌بایست سرمایه‌گذاران را به‌سوی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردانی هدایت کرد.

    نویسندگان کتاب در حد بضاعت علمی خود، به طرح مباحث پرداخته اند. با این وجود این کتاب می‌تواند منبع مناسبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مالی، حسابداری و دوره‌های عالی حرفه ای MBA و DBA بازار سرمایه باشد. با توجه به پرداختن به مباحث کاربردی در حوزه مدیریت سبد اوراق بهادار، این کتاب برای مدیران و فعالان بازار سرمایه نیز می‌تواند مفید واقع شود. همچنین با توجه به انطباق سرفصل های مطرح شده در کتاب با آزمون های گواهینامه های حرفه‌ای بازار سرمایه خصوصاً تحلیلگری بازار سرمایه و مدیریت سبد اوراق بهادار مطالعه این کتاب برای شرکت کنندگان در آزمون ها نیز توصیه می شود.

    علاقه‌مندان می‌توانند کتاب مدیریت سبد اوراق بهادار که در 9 فصل جمع بندی شده است و عناوین مرتبط دیگر را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا پلاک 25 ـ تلفن:88648192 یا از سایت www.boursepub.ir تهیه کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها