عصر خودرو

وال استریت ژورنال:

ورود ایران نفت را زیر ۳۰ دلار تثبیت کرد

عصر بازار- بهای نفت در بازار‌های جهانی در پی لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران مجددا کاهش یافت و نفت برنت و نفت سبک آمریکا زیر ۳۰ دلار در هر بشکه تثبیت شدند.

ورود ایران نفت را زیر ۳۰ دلار تثبیت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس با 1.28 درصد کاهش به 28 دلار و 54 سنت در هر بشکه رسید.

    نفت سبک آمریکا همچنان در قالب قراردادهای فوریه معامله می‌شود و کمتر تحت تاثیر بازگشت نفت ایران قرار گرفته است اما همچنان با 1.5 درصد کاهش برای تحویل در ماه فوریه 28 دلار و 99 سنت داد و ستد شد.

    چشم‌انداز از افزایش روزانه 500 هزار بشکه عرضه نفت ایران در بازار اشباع شده کنونی نگرانی اصلی بازار است و بسیاری از ناظران بازار معتقدند این وضعیت در هفته آتی بدتر خواهد شد و به زودی 25 دلار را تجربه خواهد کرد.

    بانک مورگان استنلی در گزارشی با بیان این‌که کاهش تحریم‌های مالی و تجاری محدود‌کننده علیه ایران می‌تواند رشد اقتصادی قابل توجه و عادی سازی اوضاع را به همراه داشته باشد، گفت: ما احتمالا شاهد یک واکنش قیمتی زودهنگام در بازار خواهیم بود، اما این امر تا حد زیادی در بازار انتظار می‌رفت.

    مورگان استنلی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت پالایشگاه‌ها محدود است چنین رشدی می‌تواند یک افزایش قابل توجه در تقاضای بنزین و واردات را به همراه داشته باشد که افزایش عرضه را تا حدودی جبران خواهد کرد.

    از سرگیری صادرات نفت ایران سرمایه‌گذاران معاملات نفتی آتی را ناامید کرده و نفت بیش از یک پنجم ارزش خود را از شروع سال جاری میلادی از دست داده و برای اولین بار در یک دهه گذشته به کمتر از 29 دلار در هر بشکه رسیده است.

    تحلیلگران می‌گویند: قیمت نفت در هفته‌های آتی به کمتر از 25 دلار در هر بشکه برسد.

    بانک ای ان زد در گزارشی با بیان این‌که انتظار دارد ایران صادرات خود را روزانه 500 هزار بشکه افزایش دهد، افزود: اگرچه این عامل تاکنون در قیمت نفت اعمال شده است، اما استراتژی احتمالی ایران در ارائه‌ تخفیف برای جلب مشتری می‌تواند فشار کاهشی روی قیمت‌ها را در آینده نزدیک بیشتر کند.

    برخی از بشکه‌های نفتی اضافی ایران فورا از طریق قرار‌دادهای موجود با چین و دیگر کشورهای آسیایی فروخته خواهد شد. مقدار نفتی که ایران می‌تواند به مشتریان سابق خود در اروپا بفروشد نیز مشخص نیست.

    یکی از مقامات بلندپایه نفت ایران روز یکشنبه با بیان اینکه محدودیت‌های کنونی روی سیستم بانکی ممکن است ادامه پیدا گفت: تصویر تولید نفت خام ایران در بلندمدت مشخص نیست، چرا که ایران به سرمایه‌گذاری خارجی و فناوری خارجی قابل توجه برای تعمیر و ارتقا پتانسیل تولید خود احتیاج دارد، اما ورود کامل ایران به بازار جهانی نفت پس از لغو تحریم‌ها می‌تواند چند ماه طول بکشد

    رکن‌الدین جوادی رییس شرکت ملی ایران گفت: در حال حاضر ما در حال بررسی مشکلات پیش‌روی بانک‌های داخلی در این زمینه هستیم. زمانی که این مشکلات حل شود تولید و صادرات نفت افزایش خواهد یافت.

    دانیل آنگ از موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: در حالی که بخشی از نفتی که پیش‌تر از بازار منع شده بود به زودی عرضه خواهد شد یک افزایش تولید پایدار در نفت ایران در سطوح قیمتی کنونی دشوار به نظر می‌رسد، چرا که بیشتر تولید‌کنندگان تولید را متوقف کرده‌اند.

    همچنین مشکل دیگری که بازار با آن مواجه شود انتشار اطلاعات تولید ناخالص چین در سه ماهه چهارم است، چرا که هرگونه ضعف در این آمار می‌تواند روی قیمت نفت تاثیر بگذارد.

    افزایش ذخائر نفتی آمریکا نیز برنگرانی‌ها درباره پایین ماندن قیمت نفت افزوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو