عصر خودرو

عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی مطرح کرد؛

راهکارهایی برای رونق پایدار بازار سرمایه

عصر بازار- در حالی که بازار سرمایه کشور در دو سال اخیر بیشتر از هر موضوعی از کمبود نقدینگی رنج می برد این روزها و با رفع عملی تحریم های بین المللی و اجرای برجام ، جریان جدیدی از نقدینگی وارد بازار سهام شد که می تواند به رونق این بازار کمک کند. اما به طور قطع مشکل بازار سرمایه فقط اجرای برجام و رفع تحریم ها نبوده و نیست و رکود حاکم بر اقتصاد باعث شده تا عارضه کمبود نقدینگی در کل اقتصاد کشور وجود داشته باشد و باعث شود بازار سرمایه نیز درگیر این موضوع شود.

راهکارهایی برای رونق پایدار بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد دارستانی ، عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه رفع کامل تحریم ها اتفاق مبارکی برای اقتصاد کشور و بازار سرمایه است،گفت: با اجرای برجام مبادلات بین المللی تسهیل می شود و این اتفاق باعث رونق بازار سرمایه خواهد شد.

    وی معتقد است تسهیل مبادلات بین المللی باعث کاهش هزینه های تولید در بنگاه های اقتصادی خواهد شد و به رونق آنها کمک می کند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رونق بنگاه های تولیدی باعث می شود اقتصاد کشور نیز به مرور زمان از رکود خارج شود، گفت: این موضوع باعث رونق بازار سرمایه نیز می شود چراکه افزایش سوداوری شرکت های بورسی باعث رشد قیمت سهام، افزایش تقاضا و رونق بازار سرمایه خواهد شد.

    وی همچنین به لایحه بودجه دولت و اجرای سیاست های انبساطی برای خروج اقتصاد از رکود نیز اشاره کرد و افزود: با تدوین سیاست های باز اقتصادی رونق به اقتصاد کشور باز می گردد. در حال حاضر همه بازارها به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد در رکود فرو رفته اند.

    این کارشناس بازار سرمایه به بالا بودن نرخ سود بانکی به عنوان یکی از مشکلات فعلی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با کاهش نرخ سود بانکی، سرمایه ها از بانک ها خارج و به سمت بازار سرمایه روان می شود و از این طریق به بخش مولد اقتصاد تزریق خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها