عصر خودرو

افزایش نرخ بیکاری آمریکا

عصر بازار- نرخ بیکاری آمریکا تا پایان ماه اکتبر به ۳.۶ درصد افزایش یافت.

افزایش نرخ بیکاری آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با وجود کاهش رشد اقتصادی در سطح جهان و تداوم جنگ تجاری با چین، بازار کار آمریکا کماکان در موقعیت نیرومندی باقی مانده است  به گونه‌ای که عملکرد بازار کار بزرگ ترین اقتصاد جهان با وجود اعتصاب گسترده در شرکت جنرال موتورز کماکان رضایت بخش بوده است.

    در ماه اکتبر 128 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که بخش بزرگی از این اشتغال‌زایی کماکان بر دو شدولت بوده است. دولت طی سه ماهه سوم سال در مجموع 95 هزار نفر را به استخدام خود درآورده است. هر چند نرخ بیکاری تا پایان ماه اکتبر نسبت به ماه قبل 0.1 درصد بیشتر شده اما کماکان در یکی از پایین‌ترین سطوح 50 سال اخیر خود قرار گرفته است.

    کیتی بوستیانیک، اقتصاد دان ارشد بازار آمریکا در موسسه " اکسفورد اکونومیکس" گفت: این یک گزارش شغلی نیرومند بود. با توجه به از دست رفتن 41 هزار و 600 فرصت شغلی در نتیجه اعتصابات شرکت جنرال موتورز، انتظار می رود با بازگشت شرایط به حالت عادی و احیای مجدد این فرصت های شغلی، روند نیرومند اشتغال‌زایی ادامه داشته باشد.

    طی این مدت هم چنین نرخ مشارکت در بازار کار که نسبت جمعیت فعال در بازار کار به کل جمعیت بالغ را اندازه می گیرد به 63.3 درصد رسیده است که بالاترین رقم ثبت‌شده از سال 2013 تاکنون محسوب می شود.

    نکته نگران کننده در این بین آن است که هم‌زمان با کاهش نرخ رشد اقتصادی شاهد کاهش میزان فرصت های شغلی بوده ایم: متوسط اشتغال زایی ماهانه از 223 هزار فرصت ماهانه در سال 2018 به تنها 167 هزار فرصت در سال 2019 رسیده است.

    اکنون و به دنبال کاهش نرخ بیکاری، کارفرمایان مجبور به افزایش سطح دستمزدها برای جذب و حفظ نیروهای کار مورد نیاز خود شده اند. نینا لیم، یک کارفرمای تولید کننده برنج و نشاسته گفت که برای حفظ نیروی کار خود مجبور شده است سطح دستمزد کارگران خود را بین 20 تا 25 درصد بیشتر از حداقل دستمزد 13.80 دلاری در هر ساعت تعیین شده در کالیفرنیا افزایش دهد. وی افزود: معمولا کارفرما بودن درآمد بیشتری از کارمند بودن دارد اما خیلی وقت‌ها نیز کارفرما بودن با توجه به هزینه های بالای زندگی و دستمزدها دارای مشکلات زیادی است و این مشکلات در حال حاضر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده اند.

    برچسب ها