عصر خودرو

ظریف:

همکاری مبتنی بردیپلماسی خردمندانه راه حل مشکلات منطقه است

عصر بازار- «محمد جواد ظریف» در نشست سفرای خارجی و روسای نمایندگی های سیاسی مقیم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همکاری مبتنی بردیپلماسی خردمندانه راه حل مشکلات منطقه است.

همکاری مبتنی بردیپلماسی خردمندانه راه حل مشکلات منطقه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از ایرنا، ظریف در این نشست دیدگاه های خود را پیرامون ساختارها، روندها، نتایج توافق برجام و چشم انداز تحولات بین المللی و منطقه ای در پرتو مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها تبیین کرد.
    وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش های بعمل آمده در 12سال مذاکرات افزود: ما در این سال ها در موقعیتی قرار داشتیم که برای اثبات ظرفیت ها و توانائی های خویش می بایست چالش های سخت و همه جانبه را برای رسیدن به حقوق اساسی خود در پرونده صلح آمیز هسته ای تعقیب می کردیم.
    ظریف با تشریح مصادیق رنج ها و مقاومت متوالی که در مقطع جنگ تحمیلی 8ساله بر جمهوری اسلامی ایران وارد شد، خاطر نشان کرد: ایران به تنهایی تمامی فشارها را در مقابل قدرت های بزرگ با بیشترین خسارت های انسانی و مادی تحمل کرد و توانست از تمامیت ارضی وامنیت خود دفاع و سپس در پرتو این فشارها، چگونگی تبلور دستاوردهای جوانان و اندیشمندان خود را در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 5+1 صیانت کند.
    وی با تبیین آثار پایداری مردم و دولت ایران در کسب حقوق حقه خود اظهار داشت: آنچه مردم ما به درستی برای جهانیان اثبات کردند این راهبرد بود که فشارها و تحریم ها، کارآمدی و اثر بخشی ندارند.
    ظریف با تشریح ظرفیت ها و فرصت هائی که برجام برای دیگر کشورها ایجاد کرده وخواهد کرد، گفت: ما فرصت های طلایی برای شرکت ها و موسسات اقتصادی و صنعتی مختلف جهان را فراروی سرمایه گذاری و تبادل فن آوری می بینیم و روند جدید، منافع فراوانی را برای تمامی کشورها فراهم خواهد کرد.
    وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات جاری خلیج فارس گفت: ما خواهان برقراری امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس هستیم و هرگونه تنش را مغایر با امنیت و ثبات ایران و منطقه قلمداد می کنیم.
    وی اظهار امیدواری کرد که با تقویت همکاری های برادرانه مبتنی بر تفاهم،حسن نیت، مذاکره و دیپلماسی خردمندانه با تمامی همسایگان بتوانیم بر روند ثبات و امنیت در خلیج فارس بیافزائیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها