عصر خودرو

وزیر دارایی اسلواکی خبر داد

ارتقای روابط تجاری اسلواکی با ایران تا ۵۰ میلیون یورو

عصر بازار- وزیر دارایی اسلواکی از برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای روابط تجاری با ایران تا ۵۰ میلیون یورو در دو سال آینده خبر داد.

ارتقای روابط تجاری اسلواکی با ایران تا ۵۰ میلیون یورو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پیتر کاژیمیر امروز 28 دی ماه در گردهمایی بازرگانان و فعالان اقتصادی جمهوری اسلواکی در خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها در سال 2016 نشان می‌دهد که روابط تجاری اسلواکی با ایران رشد مثبتی خواهد داشت، اظهار کرد: امید است در دو سال آینده این مقدار به حدود 50 میلیون یورو در سال افزایش یابد که موجب ارتقای درک همکاری بین ایران و اسلواکی در زمینه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

    وی از اشتیاق اسلواکی برای تقویت روابط تجاری با ایران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه جمعیت خراسان رضوی نزدیک به جمعیت کل جمهوری اسلواکی است، این کشور مشتاق تقویت روابط تجاری، مبادلات اقتصادی و اجتماعی و همکاری و تعاملات بیشتر با ایران است.

    معاون نخست وزیر اسلواکی با اشاره به اینکه همکاری‌های تجاری جمهوری اسلواکی با ایران رو به گسترش است، ادامه داد: ما سعی می‌کنیم که این همکاری را در ایران و به‌ویژه در خراسان رضوی گسترش دهیم. با توجه به اینکه خراسان رضوی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی مخصوصا در زمینه تولید خودرو مطرح است علاقه‌مندیم تا روابط‌مان را در این زمینه بیشتر کنیم.

    کاژیمیر با تاکید بر تمایل به ادامه تعاملات و همکاری‌ها در زمینه خودرو با خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران در زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری تجاری خارجی از موقعیت خوبی برخوردار است و دارای نقاط قوت بسیاری است.

    وی با تاکید بر روابط درخشان دو کشور ایران و چک- اسلواکی در زمان گذشته عنوان کرد: به پشتوانه روابط گذشته اطمینان داریم که این همکاری‌ها می‌تواند ثمربخش باشد. ما در تلاشیم که این همکاری‌ها تا جایی که امکان دارد تقویت شود و روابط تجاری با ایران گسترش یابد.

    وزیر دارایی اسلواکی از تمایل این کشور برای ایجاد جهشی در اقتصاد خود خبر داد و گفت: ما به همراه 40 نفر از فعالان اقتصادی کشورمان در اینجا حضور داریم تا این جهش اقتصادی محقق شود. انتظار می‌رود در بخش انرژی به‌ویژه انرژی‌های قابل بازیافت همکاری بین دو کشور ادامه یابد. ما اینجا هستیم تا بتوانیم تجربیاتمان را با ایران به اشتراک بگذاریم و در زمینه‌های حمل و نقل و انتقال تکنولوژی‌های جدید تعامل داشته باشیم.

    کاژیمیر معتقد است که تجربه‌های با ارزشی که در تقابل با تجار ایرانی از گذشته کسب شده می‌تواند به روابط و تجارت امروز بین دو کشور کمک کند و این جلسات نیز می‌توانند روابط تجاری خوبی را به همراه بیاورند.

    وی با تاکید بر اینکه ایران نقش بسیار کلیدی در منطقه دارد، یادآور شد: این کشور نه تنها در روابط با اسلواکی بلکه در بحث منطقه‌ای می‌تواند علاقه ما را به چیزی فراتر از تبادل اقتصادی از جمله در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و ... گسترش دهد.

    معاون نخست وزیر اسلواکی از عقد دو قرارداد مهم در تهران در راستای حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاری مشترک در ایران خبر داد و افزود: جمهوری اسلواکی در نظر دارد تا در زمینه اتومبیل و ماشین‌آلات صنعتی جلسات بیشتری برگزار کند. اسلواکی با توجه به جمعیتی که دارد از نظر سرانه تولید بزرگترین تولیدکننده اتومبیل به شمار می‌رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها