عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «عصر بازار» خبر داد

تاثیر رفع تحریم در هزینه شرکت ها

عصر بازار: این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: عرضه کنندگان سهام در معاملات، سهم های کم ارزش موجود را به فروش رساندند زیرا دلیلی برای افزایش قیمت چنین سهمی در بورس وجود ندارد.

تاثیر رفع تحریم در هزینه شرکت ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    مرتضی محمد آبادی کارشناس بازار سرمایه در خصوص ریزش شاخص بورس در گفتگو با «عصر بازار» اظهار داشت: از دلایل افت بازار سهام وضع تحریم های جدید و انتظار برای گزارش 9 ماهه شرکت ها می باشد.
    وی خاطرنشان کرد: خبرها حاکی از این است که ایران برنامه افزایش 500 هزار بشکه ای  عرضه  نفت را دارد این در حالی است که  قیمت جهانی در حال کاهش و این مهم عاملی برای ریزش قیمت نفت به حساب می آید.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: به دلیل کاهش قیمت های جهانی تاثیر مثبت رفع تحریم در صنایع خود را نمایان نمی کند و بیشتر شاهد تاثیرات منفی این امر در شرکت های بورسی می باشیم. به عنوان مثال، در ارسال بار هزینه های کشتی، بیمه ، بارنامه و... وجود دارد این در حالی است که با رفع تحریم و کاهش هزینه های فوق تاثیر مثبتی در صورت های مالی ایجاد خواهد شد.
    وی گفت: گزارش 9 ماهه بیشتر شرکت ها وضعیت مناسبی  ندارند. برای مثال، بانک ملت با بهترین گزارش و کمترین P/E در گروه بانکی با رفع تحریم به طور قطع افزایش درآمد مناسبی خواهد داشت.
    محمد آبادی درباره تاثیر لغو سوئیفت در صنایع بازار سهام اذعان داشت: درآمد صنایع با حذف تحریم  بالا خواهد رفت اما تحریم های بانکی «سوئیفت» به طور مستقیم در کاهش هزینه برخی از شرکت ها تاثیر دارد.
    این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: عرضه کنندگان سهام در معاملات، سهم های کم ارزش موجود را به فروش رساندند زیرا دلیلی برای افزایش قیمت چنین سهمی در بورس وجود ندارد.
    وی ابراز داشت: شدت عرضه حقوقی ها در پایان سال به علت نیاز به نقدینگی  در سهام ارزنده به علت تامین مالی بیشتر خواهد شد.

    برچسب ها