عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از صف های خرید و فروش ۲۸ دی؛

لیدرهای بورس در صف خرید

عصر بازار: مدیران معاملاتی، لیدر شدن زامیاد و احتمال تحقق شایعه افزایش سرمایه این سهم را عامل اصلی صف طولانی خرید این سهم عنوان کردند.

لیدرهای بورس در صف خرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» در حالی که امروز  شاخص کل بورس اوراق بهادار 304 واحد کاهش داشت، شاخص در 65 هزار و 119 واحد متوقف شد. این در حالی است که از بتدای هفته جاری، به دلیل خوشبینی حاصل از مذاکرات، تالار شیشه ای سبزپوش شده بود. البته برخی از تحلیلگران و کارشناسان بازار، افت بازار امروز را پیش بینی می کردند.

    در جریان معاملات امروز سهم های زامیاد «خزامیا»، کارخانجات قند قزوین «قزوین» و سایپا «خساپا» از لحاظ ارزش صف، دارای طولانی ترین صف های خرید بودند و همچنین در طرف ارزش عرضه نیز تهران شیمی «شتهران» و فولاد خراسان «فخاس» طولانی ترین صف های فروش را تشکیل داده بودند. در همین راستا برخی از مدیران معاملاتی کارگزاری ها به بررسی وضعیت سهام داری صف خرید و فروش پرداختند.

    امیرمحمد خدیوی، مدیرمعاملات کارگزاری تدبیرگر سرمایه، در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» در مورد «خزامیا» اظهار کرد: با توجه به حجم معاملات بالای سهم و نوسان حدوده 7 درصدی آن و بسته شدن خزامیا با صف خرید بیست میلیونی در روزی که حجم های فروش در اکثر بازار غالب بود، می توان هر چه بیشتر به شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی این نماد خوشبین بود.

    او در مورد ادامه روند این سهم در روزهای آتی گفت: با توجه به حجم معاملات بالا و خروج نوسانگیران از سهم امید به ادامه روند با صف خرید می رود.

    مسعود علی اکبر، مدیراتاق معاملات کارگزاری آگاه در گفت و گو با «عصربازار» اظهار کرد: در پایان معاملات دیروز با توجه به اینکه قیمت های پایانی اکثر سهام مهم بازار در حاشیه مثبت کامل بود، اما قیمت اخرین معامله سهم با فاصله زیادی نسبت به قیمت های پایانی منفی بود، شروع بازار با همان قیمت های اخرین تابلو معاملات را به شدت منفی کرد و امروز این شرایط بالعکس شد. از این رو فعالین بازار در ابتدای روز معاملاتی آتی شاهد بازار مثبت و شاخص سبز خواهند بود. البته بررسی بازار منوط به رفتار معامله گران در ادامه بازار فردا و روز پس از ان بستگی دارد. 

    او افزود: «خزامیا» فردا احتمالا مثبت معامله می شود، اما صف شدن آن بستگی به سایر عرضه و تقاضاهای بازار دارد.

    علی اکبر اظهار کرد:«قزوین» خارج از رویه بازار معامله می شود، اما احتمال دارد به دلیل عرضه نشدن امروز، فردا هم صف خرید داشته باشد.
    مدیراتاق معاملات کارگزاری آگاه درخصوص صف خرید «خساپا» و روند حرکتی آن گفت: این سهم اول وقت فردا صف خرید ندارد. ادامه روند آن بستگی به رفتار سهامداران دارد.

    او در خصوص صف های فروش «شتهران» و «فخاس» و «قثابت» گفت: «شتهران» احتمالا فردا نیز صف فروش است و تغییر خاصی در این سهم دیده نخواهد شد. «فخاس» برای تعدیل منفی بسته می شود. «قثابت» نیز در شروع بازار فردا صف نخواهد داشت.

    ژینوس قهرمانی، مدیرمعاملات کارگزاری صباجهاد درخصوص صف های خرید و فروش به «عصربازار» گفت: اکنون «خساپا» و «خزامیا» به عنوان لیدر بازار شناخته می شوند. به همین دلیل تحرک حقیقی ها در این سهم ها زیاد شده است وعلت صف خرید این دو سهم نیز حقیقی ها هستند.

    برچسب ها