عصر خودرو

ماه میلادی آینده انجام می‌شود

اعزام هیئت هندی به ایران برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری

عصر بازار- رئیس شرکت ملی آلومینیوم هند (نالکو) گفت، این شرکت هیئتی از کارشناسان خود را ماه آینده به ایران اعزام می کند تا ایجاد یک مجتمع گداخت آلومینیوم را که هزینه احداث آن حدود حدود ۲ میلیارد دلار خواهد بود بررسی کنند.

اعزام هیئت هندی به ایران برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس شرکت ملی آلومینیوم هند (نالکو) به رویترز گفت، این شرکت هیئتی از کارشناسان خود را ماه آینده به ایران اعزام می کند تا ایجاد یک مجتمع گداخت آلومینیوم را که هزینه احداث آن حدود 2 میلیارد دلار خواهد بود بررسی کند.

    تحریم های غرب موجب شده بود مذاکره شرکت نالکو با ایران برای ایجاد یک مجتمع گداخت آلومینیوم با ظرفیت 500 هزار تن در سال و یک نیروگاه برق مرتبط با آن دشوار شود.

    روز شنبه پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای منعقد شده در ماه جولای عمل کرده، آمریکا و اتحادیه اروپا بلافاصله تحریم ها علیه ایران را لغو کردند. با لغو تحریم ها، شرکت های خارجی اکنون دیگر محدودیتی برای ورود به بازار ایران و انجام فعالیت اقتصادی در این کشور ندارند.

    تاپان کومار چاند، رئیس شرکت ملی آلومینیوم هند افزود: «(لغو تحریم های ایران) قطعا یک اتفاق مهم است که رخ داده است. این یک مانع عمده را از سر راه ما برداشت.»

    وی در ادامه افزود: «تا جایی که به ایران مربوط می شود، آنها پیشتر به ما اطلاع داده اند که آماده پذیرش این هیئت کارشناسی هستند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها