عصر خودرو

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیگیری برای دریافت مجوز انتشار ۲۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌ها

عصر بازار- معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون مجوز انتشار دو هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت شده است، گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال مجوز انتشار هزار تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه دیگر نیز دریافت شود.

پیگیری برای دریافت مجوز انتشار ۲۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیر امینی درباره آخرین وضعیت انتشار اسناد خزانه اسلامی به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی این وزارتخانه اظهار کرد: اخیرا مجوز انتشار 450 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت شد که به زودی توسط دولت منتشر خواهد شد.

    وی با بیان اینکه پیش از این برای پرداخت مطالبات پیمانکاران 2هزار میلیارد تومان اسناد خزانه عملیاتی شد گفت: تقریبا همه اسناد این 2 هزار میلیارد تومان در سامانه وارد شده که در حال معرفی به بانک هستند و تا کنون حدود هزار میلیارد تومان از این اسناد برای پرداخت مطالبات پیمانکاران به بانک معرفی شده است. هزار میلیارد تومان باقی‌مانده نیز حداکثر طی 10 روز آینده به بانک معرفی می‌شوند.

    معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با پرداخت دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌های پیمانکاران حدود 35 درصد از مطالبات پیمانکاران تسویه می‌شود.

    وی گفت: با مجوز اخیر انتشار 450 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تاکنون در مجموع مجوز انتشار 2 هزار و 450 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی از دولت دریافت شده است.

    امینی با بیان اینکه حجم بدهی‌های وزارت راه و شهرسازی به سیستم بانکی، فاینانس و پیمانکاران حدود 7 هزار میلیارد تومان است، میزان بدهی پیمانکاران را 5 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و به پایگاه خبری وزارت راه گفت: اسناد مسجل بدهی به پیمانکاران تا کنون حدود 4500 میلیارد تومان است که با اسناد خزانه اسلامی به تدریج پرداخت می‌شود.

    وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تنها دستگاهی است که توانسته از ظرفیت اسناد خزانه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران خود استفاده کند افزود: با توجه به استقبال بسیار خوب پیمانکاران پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی برای دریافت اسناد خزانه بابت مطالبات خود، تلاش می‌شود تا پایان امسال مجوز انتشار 1000 تا 2500 میلیارد تومان دیگر از اسناد خزانه را نیز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو