عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت:

دستور افزایش تولید نفت ایران صادرشد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: دستور افزایش تولید نفت ایران پس از لغو تحریمها امروز صادر شد.

دستور افزایش تولید نفت ایران صادرشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رکن الدین جوادی،امروز (دوشنبه، ٢٧ دیماه) پس از دیدار با معاون اول رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران پس از تشریح محورهای این دیدار درباره افزایش ٥۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت ایران روی قیمت نفت گفت: افزایش ٥۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت ایران بدان معناست که ایران آمادگی افزایش ٥۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت را با لغو تحریم ها دارد و امروز نیز دستور افزایش تولید نفت ایران ابلاغ شد.

    وی با بیان این که مهمترین مشکل بازار نفت هم اکنون مازاد ٢ میلیون بشکه ای است که سبب کاهش قیمت نفت شده است، افزود: البته جنبه های سیاسی و تصمیم‌هایی که دولتهای بزرگ و برخی تولید کنندگان عمده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گرفتند در کاهش قیمت نفت بی تاثیر نبوده است.

    جوادی با اشاره به این که اگر قرار باشد تولید نفت کاهش پیدا کند باید به تناسب این کاهش اتفاق بیفتد، افزود: اگر ایران تولید نفت خود را افزایش ندهد کشورهای همسایه ممکن است ظرف ٦ ماه تا یک سال آینده تولید خود را افزایش دهند و سهم ایران را بگیرند.

    ایران سهمش را از بازار پس می گیرد

    معاون وزیر نفت با تاکید بر این که ایران باید سهم خود را از بازارهای جهانی نفت به دست آورد و پس از آن کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تصمیم بگیرند متناسب با بازار، ظرفیت خود را کاهش دهند، درباره این که پیش بینی شما از قیمت نفت چیست، تصریح کرد: اگرعرضه نفت به شیوه کنونی ادامه پیدا کند بیشتر تحلیلها حاکی ازآن است که قیمت نفت برای حداقل یکسال آینده در همین حدود باشد مگر این که تولید کنندگان اصلی منافع ملی را بردرآمد زود گذر ارجح بدانند.

    وی با بیان این که سهم ایران در اوج تولید از بازارهای جهانی نفت چهار درصد است، افزود: این میزان در مقابل کشوری که ١۰ تا ١٥ سهم بازار را در اختیار دارد، زیاد نیست، از این رو باید با یک تصیم اجماعی عاقلانه بازار نفت مدیریت شود.

    جوادی درباره این که تا چه اندازه امیدوارید که تولید کنندگان در این زمینه به اجماع برسند، پاسخ داد: فکر می کنم ناچار شوند به اجماع برسند؛ کشورهای ثروتمندی که فریب این بازی را خوردند و قیمت نفت را پایین آوردند هم اکنون دچار بحران شدند و به ناچار باید برای بهبود قیمت نفت تلاش کنند که امیدواریم این اتفاق بیفتد و قیمت نفت اواخر سال میلادی افزایش یابد.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره لغو تحریم ها هم گفت: پس از تحریمها ما کارمان را سریعتر و ارزانتر انجام می دهیم بنابراین آن پولی که از جیب مردم صرف توسعه و سرمایه گذاری می شد با قیمت و کیفیت بهتری انجام شود.

    بدهی ٥۰ میلیاردی شرکت ملی نفت

    معاون وزیر نفت درباره مهمترین مباحث مطرح شده در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری هم گفت: در این جلسه گزارشی از وضع پیشرفت پروژه های اصلی شرکت ملی نفت ایران ارائه شد و برنامه و هدفگذاریهای که پیش از تحریم و تغییراتی که پس از تحریم رخ خواهد افتاد، ارائه شد.

    براساس گزارش وزارت نفت، وی افزود: در دیدار گزارشهای درباره صادرات نفت، افزایش برداشت نفت، فعالیتهای دانش بنیان، ساخت ١۰ گروه کالایی در صنعت نفت ارائه شد.

    جوادی با بیان این که همچنین محدودیتها و مشکلات صنعت نفت و میزان بدهی شرکت ملی نفت با معاون اول رئیس جمهوری در میان گذاشته شد، افزود: بدهی شرکت ملی نفت ایران بابت برداشتها و سپرده گذاریهای گذشته و بهره آن نزدیک به ٥۰ میلیارد دلار است که انتظار داریم دولت در این زمینه همراهی و مساعدت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها