عصر خودرو

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس:

بازار سرمایه، مظهر شفافیت اقتصاد است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، بازار سرمایه را از مهمترین بازارهای مولد کشور دانست و گفت: امروز حضور در این بازار مصداق حمایت از تولید داخلی است؛ چرا که دارایی سهامداران به سمت بخش واقعی اقتصاد حرکت می کند.

بازار سرمایه، مظهر شفافیت اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در حاشیه سمینار "بررسی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه" در دانشگاه لرستان گفت: بنگاه هایی که در بورس و بازار سرمایه حضور دارند، عمدتا بنگاه های تولیدی ایرانی اند که از طریق بازار سرمایه تامین مالی می کنند و هدف نهایی این نقدینگی، اشتغالزایی و رونق تولید خواهد بود .

    فلاح یادآور شد: شرکت ها با پیوستن به بورس، به تولید و صادرات محصولات خود و همین طور ایجاد چرخه تولید در بین دیگر بنگاه های حاضر در این بازار کمک می کنند .

    مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: بازار سرمایه نسبت به همه بازارهای موازی - چه از نوع مولد و چه غیر مولد- بازدهی بسیار بالاتری دارد؛ به طوری که از ابتدای امسال تاکنون چیزی حدود 70 درصد بازدهی را شاهد بودیم و این بی نظیر است.

    فلاح با اشاره به مزایای بی شمار حضور بنگاه های اقتصادی در بازار سرمایه اظهار داشت: معتقدیم بورس مظهر شفافیت اقتصاد کشور است و کمک می کند تا بخش های مهم اقتصادی کشور از طریق این بازار شفاف تر عمل کنند؛ چرا که در بورس هیچ شرکتی نمی تواند فعالیت های خود را اعلام و افشا نکند و باید همه فعل و انفعالات اقتصادی خود را به اطلاع عموم و سهامداران خود برساند. علاوه بر این به تولید و صادرات محصولات خود و ایجاد چرخه تولید در بین دیگر بنگاه های حاضر در بورس کمک کنند .

    مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: شرکت های حاضر در بورس به واسطه حضور سهامداران، زیر ذره بین نظارتی آنها قرار دارند و این سهامداران به طور مرتب وضعیت شرکت ها را رصد و مراقب می کنند. لذا این حضور به ارتقای شفافیت اقتصادی کمک می کند و شرکت ها و بنگاه ها را نسبت به عملکرد خود هرچه بیشتر پاسخگو می کند .

    برچسب ها