عصر خودرو

سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت، بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان

عصر بازار- مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت در سال ۹۸ بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است.

سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت، بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، احمد تشکینی گفت: نسبت تسهیلات سرمایه در گردش اعطایی به تسهیلات سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت و معدن طی دوره 96-1393، به طور متوسط حدود 75 درصد بوده است و این به آن مفهوم است که حدود 75 درصد از سرمایه در گردش مورد نیاز این بخش، طی دوره مذکور توسط سیستم بانکی تامین شده است.

    مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: نسبت مذکور در سال 1397 به 57 درصد کاهش یافته است که نشان می­‌دهد 57 درصد از سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت و معدن در این سال، توسط سیستم بانکی تامین شده؛ البته عمده دلیل این کاهش آن است که در سال 1397 میزان تسهیلات اعطایی 20 درصد بوده؛ ولی هزینه‌های تولید 65 درصد رشد داشته است.

    وی گفت: سرمایه در گردش موردنیاز بخش صنعت در سال 1398 برای حفظ وضع موجود 361 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که نیازمند پشتیبانی نظام بانکی جهت تامین این حجم از منابع با هدف حفظ تولید و اشتغال کشور است.

    گفتنی است سرمایه در گردش اعطایی به بخش صنعت و معدن در 4 ماهه نخست سال 1398 معادل 49 هزار میلیارد تومان بوده است.

    برچسب ها