عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری صبا تامین

بازار دیگر افت شدید و رشد شارپی نخواهد داشت

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری صبا تامین آینده بورس را بدون فراز و فرودهای شدید می‌داند و معتقد است: بازار با شیبی ملایم و مثبت به مسیر خود ادامه خواهد داد و دیگر شاهد افت‌های شدید و رشد شارپی نخواهیم بود.

بازار دیگر افت شدید و رشد شارپی نخواهد داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    محمود گودرزی در گفتگو با خبرنگار عصربازار تحولات چند روز گذشته بازار را شناسایی سود از سوی بخشی از فعالان ارزیابی کرد و افزود: در حالی امروز بازار منفی و در فاز اصلاح است که برای شاخص در آینده نزدیک افت شدیدی متصور نیستم. البته قطعا بازار رشد شارپی و ناگهانی نیز در این مدت نخواهد داشت.
    وی با بیان اینکه بورس طی بهمن ماه یکپارچه منفی نخواهد بود، اضافه کرد: با توجه به گزارش 9 ماهه و یکساله شرکت‌ها که حاکی از وضعیت نا مناسب صنایع است، نمی‌‌توان توقع داشت شاخص مانند هفته گذشته رشد داشته باشد. اما سهام در محدوده خاص خود معامله خواهند شد.
    گودرزی اثر گذاری برداشته شدن تحریم‌ها بر سودآوری شرکت‌ها را در نیمه دوم سال آینده پیش‌بینی کرد و گفت: در صورتی که در نیمه ابتدایی سال آتی فضای سیاسی مناسبی بر کشور حاکم باشد و همدلی اتفاق بیافتد، می‌توان علائم خروج از رکود را در شش‌ماهه دوم سال 95 مشاهده کرد. 
    به گفته مدیرعامل کارگزاری صبا تامین، بازار تا نیمه دوم سال بعد ریزش شدید و رشد ناگهانی و شارپی نخواهد داشت.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر سیگنال‌های مناسبی از متغییرهای کلان اقتصادی دریافت می‌شود، ادامه داد: کاهش نرخ بهره بین بانکی و تلاش دولت به افزایش سرمایه بانک‌ها موجب حرکت بخش حقیقی اقتصاد می‌شود. این در حالی است که بانک‌ها اکنون پتانسیل بالایی برای ارائه تسهیلات ندارند.
    گودرزی گفت: نرخ بهره بانکی با تورم فاصله معنا داری دارد بنابراین در شرایطی که پروژه‌های اقتصادی زیر 20 درصد بازدهی دارندف نرخ سود بانکی نیز باید کاهش یابد.
    مدیرعامل کارگزاری صبا تامین تصریح کرد: بهترین نشانه رونق بازار سرمایه کاهش نرخ سود بانکی است و پیش بینی ها حاکی از کاهش این سود در سال آینده دارد.

    برچسب ها