عصر خودرو

قائم مقام مدیر عامل کارگزاری پارس ایده بنیان در گفتگو با «عصر بازار»

وظیفه سنگین دولت در بورس

عصر بازار- قائم مقام مدیر عامل کارگزاری پارس ایده بنیان بیان کرد: دولت می بایست توان خود را در ایجاد خوشبینی و امید در مردم به کار گیرد و اگر شاخص ها همچنان نشان دهنده وضعیت رکود و بی اعتمادی و ناهنجاری های اقتصادی باشند عواقب سیاسی و اجتماعی بدی را برای جامعه در پی خواهد داشت.

وظیفه سنگین دولت در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    هاشم باروتی قائم مقام مدیر عامل کارگزاری پارس ایده بنیان در خصوص ریزش بازار سهام طی روز جاری در گفتگو با «عصر بازار» عنوان کرد: به طور معمول شاهد افزایش نرخ سهام یک هفته قبل از خبر یا اتفاق بزرگ در بازار هستیم که پس از انتشار اخبار مثبت عرضه سهم  به خصوص از طرف حقوقی ها زیاد می شود. این در حالی است که در شرایط فعلی هم بیشتر حقوقی های بازار در روند معاملاتی فروشنده هستند و به نوعی در حال انجام معاملات بلوکی خود در قیمت های پایین تر می باشند.
    وی افزود:  در مجموع روند بورس با توجه به افزایش شاخص مثبت پیش بینی می شود اما در حال حاضر بازار نیاز به کمی استراحت داشت ولیکن معاملات طی یک یا دو روز آینده روند منطقی خود را پیدا می کند. 
    این کارشناس ارشد بازار سرمایه درباره عرضه حقوقی ها نیز اظهار داشت: به دلیل سفته بازی و عمق کم بازار، نظارتی بر روی عرضه حقوقی ها وجود ندارد. از طرفی شاهدیم که در بازار سفته بازی انجام می شود یعنی سهمی را حمایت می کنند و پس از آن حقیقی ها با شنیدن اخبار مثبت در قیمت های بالا وارد بازار می شوند. علاوه بر این حقوقی ها در این زمان شروع به عرضه میکنند و با کاهش قیمت سهام، سهامداران خرد از روند معاملاتی با ضرر خارج شده و سود حاصل از این امر به افرادی که پشتوانه مالی بالایی برخوردارند می رسد.
    قائم مقام مدیر عامل کارگزاری پارس ایده بنیان درخصوص لغو تحریم سوئیفت اذعان داشت:  بجز بانک ملت خیلی از شعبات بانکی طی 12 سال اخیر به علت وجود تحریم فعالیت خاصی نداشتند یا به طور کل تعطیل شدند. اما این بانک به واسطه برخورداری از حقوق دانان معتبر توانست بخشی از فشار تحریم ها را کم کند اما بقیه بانک ها در انتظار ایجاد شرایط مناسب برای افزایش شعبات خود در سایر کشور ها هستند. علاوه بر این با توجه به حذف محدودیت سوئیفت، پیش بینی می شود که با ایجاد شعبات جدید شاهد روند روبه رشد پس از برجام باشیم.
    هاشم باروتی خاطرنشان کرد: خوشبینی ایجاد شده در مردم منجر به  خروج از رکود می شود و این مهم می طلبد که دولت حمایت های لازم را از حوزه های اقتصادی از جمله بورس داشته باشد زیرا در صورتی که تحولی در اقتصاد رخ دهد این رویداد خود را در بورس نشان می دهد. به عنوان مثال شاخص طی چند وقت اخیر روند افزایشی خود را پیدا کرد که همین امر نوید بخش امید مردم به رونق بورس می باشد.
    وی گفت: بخشی از رکود فعلی به دلیل بی انگیزگی سرمایه گذاران داخلی است و این افراد ترجیح می دهند که منابع خود را درگیر تولید، خدمات و مسائلی از این دست نکنند. این در حالی است که اگر دولت چنین وضعیتی را کنترل نکند و امید ایجاد شده در سطح کشور به سمت تولید و توسعه هدایت نشود به طور قطع آسیب وارده  ابتدا متوجه دولت خواهد شد و ممکن است در انتخابات بعدی موج نارضایتی ها مانع از ادامه حیات آن شود.
    قائم مقام مدیر عامل کارگزاری پارس ایده بنیان بیان کرد: دولت می بایست توان خود را در ایجاد خوشبینی و امید در مردم به کار گیرد و اگر شاخص ها همچنان نشان دهنده وضعیت رکودی و بی اعتمادی و ناهنجاری های اقتصادی باشند عواقب سیاسی و اجتماعی بدی را برای جامعه در پی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو