عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

۴ راهبرد سازمان بنادر برای حمایت از صادرات غیرنفتی و صادرکنندگان

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مکانیزم های تشویقی خاصی را برای صادرات غیر نفتی در بنادر کشور در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به اعطای ۲۵ درصد تخفیف به حقوق و عوارض کشتی‌ها در راستای ارتقاء رقابت پذیری محصولات صادراتی کشور اشاره کرد.

۴ راهبرد سازمان بنادر برای حمایت از صادرات غیرنفتی و صادرکنندگان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمد راستاد به مناسبت روز ملی صادرات  و حمایت‌های که  سازمان بنادر و دریانوردی از صادرات غیر نفتی و صادرکنندگان دارد، اظهارداشت: با توجه به اینکه بالغ بر 90 درصد از اقلامی که به کشور وارد یا صادر می شود از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود، بنابراین بنادر تجاری کشور از نظر فراهم کردن زمینه مبادلات تجاری کشور و به صورت خاص صادرات غیر نفتی اهمیت بسزایی دارند.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از ظرفیت بنادر تجاری کشور به صادرات غیر نفتی اختصاص داده شده است به طوری که در سال گذشته و سال جاری تقریبا میزان صادرات غیر نفتی از نظر وزنی 2 برابر واردات غیر نفتی بوده که از طریق بنادر تجاری کشور وارد وخارج شده است. 

    راستاد افزود: سازمان بنادر و دریانوردی مکانیزم های تشویقی خاصی را برای صادرات غیر نفتی در بنادر کشور در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به اعطای  25 درصد تخفیف به حقوق و عوارض کشتی‌ها در راستای ارتقاء رقابت پذیری محصولات صادراتی کشور اشاره کرد.

    وی با بیان اینکه با اعمال  مکانیزم های تشویقی شاهد این هستیم که حجم قابل توجهی از ورود و خروج کشتی ها به بنادر کشور به صادرات غیر نفتی اختصاص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد:  در راستای فراهم کردن زیرساخت ها برای توسعه صادرات سرمایه گذاری های متعددی در بنادر کشور صورت گرفته است.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره  سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، اظهارداشت: خوشبختانه در سال جاری شاهد انعقاد بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی بودیم  و البته این امر در سایر بنادر کشور دنبال شده است،  بدین جهت سرمایه گذاری بالغ بر 5هزار میلیارد تومان که صرفا برای صادرات غیرنفتی بوده، انجام شده است.

    وی خاطرنشان کرد:  آنچه که امروزه در بنادر کشور و سازمان بنادر و دریانوردی مورد توجه  و به عنوان یک راهبرد مهم  در دستور کار قرار گرفته است، ارتقاء ظرفیت بنادر، تامین تجهیزات مورد نیاز برای صادرات و افزایش بهره وری در عملیات کالاهای صادراتی و همچنین اعطای تخفیف های مناسب برای رقابت پذیرکردن محصولات صادراتی کشور به خصوص در سال رونق تولید ملی است.

    برچسب ها