عصر خودرو

سه چالش پیش روی شرکت نیمه تعطیل آذرآب

عصر بازار- مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با اشاره به حل اختلاف بین سهامداران عمده شرکت صنایع آذرآب، گفت: بانک کشاورزی به عنوان دارنده ۳۱ درصد سهام شرکت به تعهدات خود بی توجه است.

سه چالش پیش روی شرکت نیمه تعطیل آذرآب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، کریم یاوری با اشاره به آخرین وضعیت شرکت صنایع آذرآب اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی شرکت آذرآب اختلاف بین سهامداران است. سهامدار عمده این شرکت بانک کشاورزی است که 31 درصد سهام را در اختیار دارد؛ ضمن اینکه 12 درصد سهام این شرکت در اختیار یک فرد است که به عنوان دو سهامدار عمده آذرآب هستند. مابقی سهام در اختیار کارگران قرار دارد که سهام خرد هستند.

    وی با بیان اینکه بانک سهامداران عمده این شرکت از جمله بانک کشاورزی به انجام تعهدات خود بی توجه هستند، گفت: سهامدار نباید فقط در سود شرکت شریک باشد بلکه باید در شرایط سخت نیز به تعهدات سهامداری خود عمل کند.

    مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با اشاره به اینکه شرکت صنایع آذرآب حدود 1300 کارگر دارد، افزود: فعالیت این شرکت طی سه ماه گذشته تقریبا نیمه تعطیل بوده که به دلیل اختلاف بین سهامداران عمده بانک است و به همین دلیل شرایط برای انعقاد قرارداد جدید برای فعالیت خط تولید فراهم نشده است.

    یاوری ادامه داد: بانک کشاورزی سه نماینده در هیأت مدیره شرکت و فرد دارنده 12 درصد سهام شرکت نیز، دو نماینده در هیأت مدیره شرکت آذرآب دارند.

    این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حل اختلاف بین سهامداران و تاخیر در تعیین تکلیف سهام شرکت را چالش مهم شرکت اعلام کرد و گفت: علاوه بر این، موضوع دیگری که دغدغه کارگران شرکت است، پرونده تسهیلات 150 میلیارد تومانی است که مالک وقت دریافت کرده اما به گفته کارگران در شرکت هزینه نشده و پرونده آن در مراجع قضایی در جریان است.

    مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: تعیین تکلیف سهام شرکت، تعیین تکلیف پرونده تسهیلات 150 میلیارد تومانی دریافت شده توسط مالک وقت و همچنین عقد قرارداد با وزارت نفت و کارخانه‌هایی که می توانند منجر به فعالیت دوباره خط تولید شرکت شوند، سه چالش پیش روی شرکت صنایع آذرآب هستند که کارگران به عنوان مطالبات خود مطرح کرده اند.

    یاوری همچنین درباره نقش وزارت کار در ورود به مشکل شرکت آذرآب گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است برای صیانت از نیروی کار و پرداخت مطالبات معوق کارگران در خصوص این شرکت و هر بنگاهی که با چالش مواجه می شود وارد شود تا با حل مشکل بنگاه و کارفرما، از ریزش نیروی کار جلوگیری کند که در این زمینه وزارت کار ورود کرده  و از سهامداران پیگیر حل مساله است.

    وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سهامدار عمده شرکت آذرآب بانک کشاورزی و سهامدار دوم یک شخص حقیقی است، این دو سهامدار عمده مکلفند نسبت به حل اختلاف فی مابین اقدام کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو