عصر خودرو

معاون پارلمانی رییس جمهور مطرح کرد:

موضع دولت در خصوص ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزرات بازرگانی

عصر بازار- معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دلیل خاصی برای عدم حضور اعضای دولت در جلسه غیرعلنی مجلس وجود نداشت صرفا برنامه‌ریزی بود که از قبل انجام شده بود و امکان لغو برنامه‌های استانی،‌ ممکن نبود.

موضع دولت در خصوص ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزرات بازرگانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از برنا، «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهور درخصوص "دلیل غیبت وزرا در جلسه بررسی یارانه" گفت: مدیر کل هیئت رئیسه و مشاور رئیس مجلس در نامه‌ای خطاب به تعدادی از وزرا و تعدادی از افراد خارج از دولت، اعلام کردند در جلسه غیرعلنی مجلس حضور پیدا کنند، جمعیتی حدود 27 نفر دعوت شدند.

    او در ادامه بیان کرد: زمانی که نامه به دستمان رسید تعدادی از اعضای دولت از قبل اعلام کرده بودند که سفر استانی، در برنامه‌ های خود دارند. تعدادی از اعضای دولت هم قرار بود با معاون اول رییس جمهور به سفر استانی بروند وبرنامه هایشان برای سفر استانی به مقصد، اعلام شده بود.

    امیری بیان کرد: تعدادی از اعضای دولت نتوانستند در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند اما معاونین ذی‌ربط در ارتباط با موضوع یارانه‌ها در مجلس حضور پیدا کردند. خودم هم از اول وقت تا آخر وقت در مجلس حضور داشتم. توضیحاتی که لازم بود اعضای دولت ارائه دهند، توسط معاونین اعضای دولت در مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

    معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دلیل خاصی برای عدم حضور اعضای دولت در جلسه غیرعلنی مجلس وجود نداشت صرفا برنامه‌ریزی بود که از قبل انجام شده بود و امکان لغو برنامه‌های استانی‌ ممکن نبود.

    امیری موضع دولت درباره رد طرح تشکیل وزرات بازرگانی توسط شورای نگهبان را اینگونه توصیف کرد و گفت: تشکیل وزارت بازرگانی طرح نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بود که در  مجلس رأی آورد و به شورای نگهبان ارسال شد. شورای نگهبان طرح تشکیل وزارت بازرگانی را رد نکرده بلکه در تبصره یک آن، ایراد گرفته است.

    او در توضیحی در خصوص این تبصره بیان کرد: در تبصره یک آمده که وظایف بازرگانی مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی به وزارت‌خانه‌های ذیربط منتقل می‌شود، شورای نگهبان ایراد گرفته است که به کدام یک از وزارت‌خانه‌ها منتقل می‌شود؟ همچنین گفته است که، اختیاراتی که منتقل می‌شود وزارت خانه ذیربط را معین کنید. بنابراین این ابهام قابل رفع و رجوع است.

    معاون پارلمانی رییس جمهور مطرح کرد: انشالله در مجلس  با همکاری نمایندگان مجلس و با حضور نماینده محترم شورای نگهبان برای تأمین نظر شورای نگهبان حتما مشارکت و همکاری می‌کنیم. بقیه تذکراتی که شورای نگهبان داده بود خیلی قابل ایراد نبود بلکه توصیه‌های ویرایشی است که انجام می‌دهیم.

    برچسب ها