عصر خودرو

لغو تحریم ایران قیمت نفت را کاهش داد

عصر بازار- یک روز پس از لغو تحریم نفتی ایران قیمت جهانی نفت ۳۹ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۲۸ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.

لغو تحریم ایران قیمت نفت را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که بازار خود را برای جهش صادرات نفت ایران بعد از لغو تحریم ها آماده کرده است، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز به پایین ترین رقم از سال 2003 تاکنون رسید.

    روز شنبه، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تهران به تعهدات خود در محدود کردن برنامه هسته ای اش عمل کرده است. بلافاصله دولت آمریکا تحریم ها علیه ایران را که موجب کاهش روزانه 2 میلیون بشکه از صادرات نفت ایران از سال 2011 تاکنون شده بود، لغو کرد.

    ریچارد نفیو، تحلیلگر مرکز سیاست جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا در این باره گفت: «اکنون ایران آزاد است هر مقدار نفت که می خواهد به هر کسی که دوست دارد با هر قیمتی که می تواند بفروشد.»

    معاون وزیر نفت ایران روز یکشنبه گفت، کشورش آماده افزایش 500 هزار بشکه ای صادرات نفت خود است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، در معاملات اولیه امروز به 27 دلار و 67 سنت رسید که پایین ترین رقم از سال 2003 تاکنون بود. البته بعدا قیمت نفت این شاخص نفتی اندکی ترمیم شد و با کاهش 39 سنتی نسبت به روز قبل به 28 دلار و 55 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز ابتدا به رقم 28 دلار و 36 سنت رسید که پایین ترین رقم از سال 2003 تاکنون بود، اما بعدا با اندکی ترمیم و 37 سنت کاهش نسبت به جلسه قبلی به 29 دلار و 5 سنت رسید.

    موسسه ای ان زد روز دوشنبه اعلام کرد: «لغو تحریم های ایران موجب وارد آمدن فشار کاهشی بیشتر بر قیمت نفت و کالاها در کوتاه مدت خواهد شد.»

    بازگشت نفت ایران  به بازار نفت جهان در شرایطی اتفاق می افتد که بازارهای جهانی به دلیل مازاد عرضه بالا با افت بیش از 75 درصدی قیمت نفت از اواسط 2014 تاکنون مواجه بوده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها