عصر خودرو

مدیر کل هماهنگی بودجه و سرمایه‌گذاری وزارت نفت اظهار کرد:

اتکای ۷۰ درصدی سرمایه نفت به منابع خارجی در برنامه ششم

عصر بازار- مدیر کل هماهنگی بودجه و سرمایه‌گذاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به این‌که گرچه جذب سرمایه در دو بخش دولتی و خصوصی صورت می‌گیرد، درباره‌ی پیش‌بینی جذب سرمایه ۲۰۰ میلیارد دلاری صنعت نفت در برنامه ششم توسعه گفت: بیش از ۷۰ درصد این سرمایه از منابع خارجی تامین می‌شود.

اتکای ۷۰ درصدی سرمایه نفت به منابع خارجی در برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، افخم زروانی با اشاره به این‌که قرار‌دادهای نفتی ایران مبنای قانونی دارد، تصریح کرد: اگر قانون ایرادی داشته باشد حداقل یک مبنای قانونی وجود دارد تا در بستر آن شرکت‌ها تایید صلاحیت شوند و نمی‌توان گفت که عده‌ای دوستان خود را وارد این کار می‌کنند، چون این بستر تایید صلاحیت فراتر از اینهاست.

    مدیر کل هماهنگی بودجه و سرمایه‌گذاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با تاکید بر این‌که برخی از انتقادها به IPC مبنای سیاسی دارند، اظهار کرد: ممکن است افراد به جناحی وابسته باشند، اما آن جناح صحبت‌های عاقلانه‌ای کنند. با این حال برخی از بحث‌های جناحی فراتر می‌روند و افراد تندرویی هستند.

    به گفته زروانی در صورت بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی مدل جدید قرار‌داد‌های نفتی به خوبی عمل خواهد کرد.

    وی درباره‌ی طرح جذب سرمایه 200 میلیارد دلاری در برنامه ششم توسعه عنوان کرد: آنچه مسلم و واقع‌بینانه است این است که طرح‌ها به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند و 200 میلیارد دلار سرمایه برای یک برنامه شش ساله در صنعت نفت ایران رقمی دست نیافتنی نیست.

    مدیر کل هماهنگی بودجه و سرمایه‌گذاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت تصریح کرد: حدود 70 درصد از این سرمایه پیش‌بینی شده از منابع خارجی تامین می‌شود و اتکای آن چندان به داخل کشور نیست.

    زروانی با تاکید بر این‌که در مدل جدید قرار‌دادهای نفتی ایران نقاط ضعف قرار‌داد بیع متقابل برطرف شده است، گفت: در مدل بیع اشکال این بود که شرکت پیمانکار هرقدر کار را گران‌تر تمام می‌کرد پاداش بیشتری می‌گرفت، اما الان هرچه تولید پیمانکار بیشتر باشد پول بیشتری گیر او می‌آید.

    وی ادامه داد: IPC به نفع هر دو طرف قرار‌داد است، چرا که پیمانکاران برند حاضر نیستند نام خود را خراب کنند اگرچه ضرر ببینند که این اتفاق در بیع متقابل پیش آمد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها