عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

احتمال واردات گندم در صورت عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: تعیین قیمت غیرواقعی خرید تضمینی گندم باعث می‌شود تا کشاورزان اقدام به کشت این محصول استراتژیک نکنند و در صورت کشت، محصول تولیدی خود را تحویل دولت ندهند.

احتمال واردات گندم در صورت عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت خرید تضمینی گندم و قیمت آن، گفت: در سال زراعی 98-97 نسبت به سال زراعی 97-96 به دلیل پایین بودن قیمت، حدود سه میلیون تن گندم کمتری در قالب خرید تضمینی خریداری شده است.

    گندم کاران محصول به قیمت پایین خود را تحویل دولت نمی‌دهند

    نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعیین قیمت غیر واقعی خرید تضمینی گندم باعث می‌شود تا کشاورزان اقدام به کشت این محصول استراتژیک نکنند و در صورت کشت، محصول تولیدی خود را تحویل دولت ندهند، افزود: ادامه روند کنونی علی‌رغم دست‌یابی به خودکفایی در تولید گندم، کشور را به یکی از وارد کنندگان این محصول تبدیل می‌کند.

    کشت گندم

    روند خودکفایی در تولید گندم باید حفظ شود

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی به نحوی برنامه‌ریزی کنند که کشاورز گندم‌کار از کشت این محصول استقبال و به سود کافی دست پیدا کند، عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور باید ادامه روند خودکفایی در تولید گندم به عنوان محصول استراتژیک حفظ شود.

    کشاورزان ناراضی از نرخ 2 هزار 290 تومانی گندم

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: هزینه تولید محصولات کشاورزی خصوصا گندم به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن نرخ بذر، کود شیمیایی و نیروی کار افزایش داشته و به همین دلیل، نرخ 2 هزار 290 تومانی برای کشاورزان راضی کننده نیست./

    برچسب ها