عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

با دید بلند مدت به بازار سهام نگاه کنید

نوسان مقطعی مبنای تصمیم نیست

عصر بازار- از ابتدای سال تا هفته گذشته شاخص و نمادهای بورسی بیش از ۸۰ درصد رشد کرد و قیمت اکثر سهام‌ها دو برابر و بعضا سه برابر شد به همین دلیل طبیعی است که بازار به طور متوالی رشد نداشته باشد.

با دید بلند مدت به بازار سهام نگاه کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، وی در خصوص روند شاخص در دو روز اخیر افزود: صف خرید در بازار با شناسایی سود و عرضه سهام از طرف سهامداران حقیقی شروع شد و در حال حاضر قیمت‌ها در بازار در حال اصلاح و استراحت است اما با کاهش قیمت‌ها می‌توان انتظار داشت تا قیمت‌ها به محدوده جذابیت بازگردند و خرید در بازار مجدد آغاز شود، این ماهیت تمام بازارها است.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه افت شاخص بازار سرمایه درونی است، گفت: بازار سهام در تمام جهان بازار پر نوسانی است که دلایل آن سیاسی، مالی و اقتصادی و یا دلایل داخلی بازاری است اما اکنون  یک آرامش نسبی در تمام بازارها حاکم است.

    دارابی تاکید کرد: زمانیکه بازار از ابتدای سال شروع به رشد کرد قیمت دلار در حال افزایش بود، ولی در حال حاضر علاوه بر بازدهی عالی بورس از سایر بازارهای نیز پیشی گرفته و در این میان افرادی که در سود هستند سود خود را شناسایی و سهم‌ها مجددا به محدوده قمیت‌های اصلی باز می گردند.

    وی خاطر نشان کرد: معمولا سهامداران باید با دید بلند مدت به بازار سهام نگاه کنند و نوسانات مقطعی نباید بر تصمیمات آن‌ها تاثیر بگذارد.

    برچسب ها