عصر خودرو

سکوی حادثه‌دیده پارس‌جنوبی فعال شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بازسازی سکوی حادثه دیده فازهای ۶ تا ۸ پارس‌جنوبی از آغاز فرآیند برداشت دوباره گاز در این سکو خبر داد.

سکوی حادثه‌دیده پارس‌جنوبی فعال شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، محمد مشکین‌فام، با اشاره به ابعاد عملیات بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده سکوی فاز 8 پارس‌جنوبی در بازه زمانی کمتر از چهار ماه، گفت: این سکو پس از تکمیل عملیات راه‌اندازی، با انجام آزمون‌هایی عملیاتی شد.

    وی، تلاش‌های انجام شده در زمینه بازسازی این سکو را مطابق با تولید حداکثری گاز عنوان کرد و افزود: خوشبختانه فرآیند تولید در سکوی فاز 8 پارس‌جنوبی آغاز شده است و هم‌اکنون تولید این سکو به پالایشگاه خشکی ارسال می‌شود.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه سکوی فاز 8 یکی از سکوهای سه‌گانه فازهای 6، 7 و 8 پارس‌جنوبی با ظرفیت تولید 28 میلیون مترمکعب گاز است، تصریح کرد: خط لوله این سکو به دلیل خوردگی درونی ناشی از ترکیبات اسیدی گاز، 26 خردادماه امسال دچار پارگی و آتش‌سوزی شد که با تلاش و اقدام به‌موقع تیم‌های ایمنی و آتش‌نشانی، از گسترش حادثه جلوگیری و پس از ارزیابی‌های اولیه و اعزام تیم‌های کارشناسی در محل، کار بازسازی و تعمیر آن آغاز شد.

    مشکین‌فام، بازسازی سکوی حادثه‌دیده را مطابق برنامه اعلام‌شده ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تاکید وزیر نفت، بازسازی این سکو در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری گروه‌های ارزیابی حادثه و تلاش عوامل اجرایی، براساس برنامه‌ریزی انجام شده این سکو در زمان تعیین‌شده بازسازی شد و به بهره‌برداری رسید.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، ازسرگیری برداشت در سکوی فاز 8 پارس‌جنوبی را اصلی‌ترین دغدغه و اولویت این شرکت در ماه‌های گذشته توصیف و تصریح کرد: این سکو به‌تدریج با حداکثر میزان کارایی به جمع سکوهای در حال تولید پارس‌جنوبی می‌پیوندد و نتیجه آن در پایداری تولید گاز و افزایش سوخت‌رسانی به مردم در ماه‌های سرد سال مشخص خواهد شد.

    وی با اشاره به آمادگی شرکت نفت و گاز پارس به‌منظور تولید ایمن و پایدار گاز در فصل زمستان گفت: بر این اساس، کار تعمیر سالانه روی سکوهایی که نیاز به تعمیرات اساسی داشتند به پایان رسیده است و تا اواسط آبان‌ماه آماده تولید حداکثری گاز در فصل زمستان هستیم.

    برچسب ها