عصر خودرو

پیش بینی کاهش ٣٧ درصدی تولید شکر

عصر بازار- مشاور عالی سازمان نظام صنفی کشاورزی با اشاره به پیش بینی کاهش ٣٧ درصدی تولید شکر در سالجاری گفت: با توجه به قیمت اعلام شده برای چغندرقند، نگران وضعیت کشت این محصول در سالجاری هستیم.

پیش بینی کاهش ٣٧ درصدی تولید شکر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، سیدجعفر حسینی مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی اظهار داشت: امسال قیمت تضمینی اعلام شده برای محصولات مختلف از جمله چغندر قند، جو، کلزا و گندم مورد رضایت ما نیست اما در واقع گندم به نمادی برای اعتراض تبدیل شده است و وقتی که ما به قیمت گندم اعتراض می کنیم در واقع به این معنی است که نرخ سایر محصولات نیز مورد تایید ما نیست.

    وی با اشاره به کاهش تولید چغندر قند در سال زراعی گذشته به دلیل پایین بودن نرخ خرید تضمینی گفت: برای سال زراعی جدید قیمت پیشنهادی و آنالیز شده ما برای هر کیلوگرم چغندر 630 تومان بود که دولت قیمت را 502 تومان به اضافه 50 تومان هزینه جمع آوری اعلام کرده اما بین قیمت 552 تومانی که اعلام شده با نرخ پیشنهادی ما هنوز فاصله چشم گیری وجود دارد.

    این مقام مسئول با اشاره به پیش بینی کاهش 37 درصدی تولید شکر در سال جاری گفت: سال گذشته یک میلیون و 800 هزار تن شکر در کشور تولید شد اما پیش بینی می شود امسال این رقم به 1.5 میلیون تن می رسد و با توجه به نیاز کشور به شکر بین دو تا دو میلیون و 200 هزار تن نیاز به واردات 500 تا 700 هزار تن شکر به کشور داریم.

    حسینی با تاکید بر اینکه با توجه به قیمت اعلام شده نگران هستیم کشاورزان استقبال خوبی از کشت چغندر در سال جاری نکنند گفت: ما در حال مذاکره با وزارت جهاد کشاورزی هستیم اما بیشتر تمرکز مان در مجلس است که نمایندگان به دولت برای اصلاح قیمت ها فشار بیاورند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کلزا نیز وضعیت مشابهی دارد، گفت: عدم اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی کلزا باعث نابسامانی در کشت این محصول شده و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به قول هایی که به کشاورزان دادند نتوانستند عمل کنند به همین دلیل سطح زیر کشت کلزا با سیاستگذاری که در این زمینه انجام شده بود همخوانی ندارد و عملا وزارت جهاد کشاورزی به هدف گذاری خود در این زمینه نرسیده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو