عصر خودرو

شدیدترین افت شرکت‌های معدنکار جهان از سال ۲۰۱۱

عصر بازار- در پی کندی رشد اقتصادی چین، سقوط قیمت نفت و کاهش دارایی شرکت‌ بی‌اچ‌پی، سهام شرکت‌های معدنکاری بزرگترین افت هفتگی پی‌درپی خود را در چهارسال اخیر مشاهده کردند. قیمت تمامی فلزات پایه نیز در پایان هفته با افت مواجه شد.

شدیدترین افت شرکت‌های معدنکار جهان از سال ۲۰۱۱
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص معدنی جهانی بلومبرگ، همراه با افت شدیدی سهام شرکت‌های گلنکور و آنگلوامریکن، سقوطی 3.1 درصدی را تجربه کردند. در دو هفته گذشته، 15 درصد از ارزش این شاخص کاسته شده که بیشترین افت دوهفتگی از سال 2011 بوده است. مس در پایان هفته رکورد جدیدی در زمینه پایین‌ترین قیمت شش ساله خود به جای گذاشت و آلومینیوم، سرب، نیکل و روی همگی بیشتر از یک درصد افت قیمت داشتند.


    لئون وست‌گیت، تحلیلگر بانک ICBC اعلام کرد: «ما شاهد این هستیم که هفته به هفته قیمت فلزات پایه به همراه نفت و دیگر کالاهای صنعتی در حال ریزش است.»

    به دلیل وجود نوسانات در بازار سهام چین و بازار ارز سراسر دنیا، فلزات یک شروع سخت را متحمل شدند. پیش‌بینی شده که گزارش اقتصادی چین در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که اقتصاد چین به کندترین سرعت خود از سال 1990 رسیده است. سال قمری جدید چین در فوریه آغاز می‌شود زمانی که فعالیت صنعتی عموما بسیار آهسته خواهد بود.

    کاهش ارزش بی‌اچ‌پی
    شرکت بی‌اچ‌پی، بزگترین شرکت معدنکار دنیا، با افت ارزش 6.7 درصدی مواجه شده است. این شرکت اعلام کرد که 4.9 میلیون دلار از ارزش نفت شیل خود را به دلیل کاهش قیمت نفت از دست داده است. 

    سهام چینی نیز برای دومین بار در هفت ماه اخیر و با پاک‌کردن رشد حاصل از نجات بی‌سابقه دولت در میان اعتماد ازدست رفته مردم از توانایی دولت برای مدیریت بازارها و اقتصاد کشور، وارد روند نزولی شد.

    در معاملات نیویورک هر پوند مس با افتی 1.2 درصدی 1.9525 دلار معامله شد تا افت قیمتی این فلز در سال جاری به 9 درصد برسد. هر تن آلومینیوم نیز در بورس فلزات لندن با افتی 0.8 درصدی معادل یکهزار و 4790 دلار و 50 سنت معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو