عصر خودرو

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران:

انتظار رشد اقتصادی ۶ درصدی را داریم

عصر بازار- تمامی موسسات مالی و پولی دنیا، رشد حداقل شش درصدی را برای ایران در سال ۲۰۱۶ پیش بینی کرده‌اند.

انتظار رشد اقتصادی ۶ درصدی را داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، نایب رییس اتاق تهران در دیدار با هیئت تجاری جمهوری چک گفت: «تمامی موسسات مالی و پولی دنیا، رشد حداقل شش درصدی را برای ایران در سال 2016 پیش بینی کرده‌اند و از این رو، ایران به عنوان کانون سرمایه گذاری دنیا معرفی شده است.»

    مهدی جهانگیری با بیان اینکه در اتاق بازرگانی تهران کارگروهی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد و مشغول فعالیت است، افزود: «سرمایه‌گذاری خارجی در ایران با تضمین دولت و در امنیت کامل امکان‌پذیر است و با این حال، معتقد به برقراری سرمایه گذاری‌های مشترک هستیم.» وی به ظرفیت برقراری همکاری‌های اقتصادی در حوزه گردشگری میان دو کشور ایران و جمهوری چک اشاره کرد و خواستار توسعه همکاری‌ها در این بخش شد. نایب رییس اتاق تهران با بیان اینکه از شکل گیری سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه گردشگری استقبال می‌کنیم، افزود: «با توجه به لغو تحریم‌ها و آغاز دور تازه‌ای از مناسبات اقتصادی ایران با جهان، حضور بانک‌ها، موسسات مالی و بیمه‌ها در ایران می‌تواند روند رو به جلو همکاری‌ها را تسریع بخشد.» جهانگیری در همین زمینه از طرف‌های جمهوری چک خواست اعزام هیات‌های مالی و پولی از این کشور به ایران را در دستورکار قرار دهند تا در رفت و آمد به ایران امکان برقراری مناسبات در این حوزه نیز میسر شود.

    در ادامه سخنان نایب رییس اتاق تهران، وزیر صنایع و تجارت جمهوری چک با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 1500 ایرانی در این کشور ساکن هستند به جاذبه‌های توریستی کشور خود اشاره کرد و یادآور شد که سالانه میلیون‌ها گردشگر خارجی از شهر پراگ بازدید می‌کنند. وی با بیان اینکه سالانه در حدود 10 هزار گردشگر جمهوری چک به ایران سفر می‌کنند، از برقراری مناسبات و همکاری‌ها در حوزه توریسم و گردشگری میان دو کشور استقبال کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو