عصر خودرو

هاموند:

شرکت‌های بریتانیایی از فرصت‌ لغو تحریم‌های ایران استفاده کنند

عصر بازار- پس از این که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل اعلام کرد که ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای با شش قدرت جهانی عمل کرده است، برتیانیا از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استقبال کرد.

شرکت‌های بریتانیایی از فرصت‌ لغو تحریم‌های ایران استفاده کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه برتانیا گفت: یافته‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افراد بدبینی که می‌گفتند ایران از برنامه‌های هسته‌ای‌اش هرگز دست نمی‌کشد را عاجز کرده است.

    او از شرکت‌های بریتانیایی خواست تا از فرصت‌های جدیدی که در ایران فراهم شده، استفاده کنند.

    هاموند درباره اجرای برجام گفت: توافق هسته‌ای با ایران که بریتانیا در آن نقش عمده‌ای را ایفا کرد، خاورمیانه و جهان را به مکانی امن تبدیل می‌کند. سال‌ها صبر و استقامت دیپلماسی و فعالیت تکنیکی دشوار به ثمر نشست و این توافق تکمیل شد.

    وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: افراد بدبین زیادی وجود داشتند که می‌گفتند ایران هرگز به این معامله پایبند نخواهد بود اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقل اعلام کرده است که آن‌ها این کار را انجام دادند.

    وی ادامه داد: چندین تن اورانیوم بارگیری و به خارج از ایران انتقال یافت، هزاران سانتریفیوژ از کار افتاد و قلب راکتور اراک حذف شد. برنامه هسته‌ای ایران در ازای رفع تحریم‌ها و مزایای اقتصادی کاهش یافت.

    هاموند اظهار کرد: بریتانیا نقشی مرکزی ایفا کرده است و من امیدوارم شرکت‌های بریتانیایی از فرصت‌های به دست آمده از طریق این رفع تحریم‌ها استفاده کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها