عصر خودرو

هندوانه، صدرنشین کاهش قیمت در کالاهای اساسی

عصر بازار- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از کاهش بیش از ۳۱ درصدی قیمت هندوانه و افزایش بیش از ۳۳ درصد قیمت چای خارجی در مردادماه امسال نسبت به ماه قبل از آن است.

هندوانه، صدرنشین کاهش قیمت در کالاهای اساسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، علاوه بر قیمت کالاهای اساسی و تغییرات آن‌ها نسبت به سال و ماه قبل که همیشه منتشر می‌شد، گزارشی از قیمت 56 قلم کالای اساسی دیگر از تیر ماه امسال ارائه شده است.

    از بین این 56 قلم کالا، قیمت 19 کالا در مرداد ماه نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است که هندوانه با کاهش 31.4 درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشته و قیمت هر کیلو از آن از 1952 تومان در تیر ماه به 1340 تومان در مردادماه رسیده است.

    در این میان بیشترین افزایش قیمت نیز در مرداد ماه امسال مربوط به چای خارجی احمد عطری و چای خارجی دو غزال 500 گرمی بوده که به ترتیب 36.8 و 33.9 درصد نسبت به تیرماه افزایش داشته‌اند.

    قیمت چای خارجی احمد عطری و چای خارجی دو غزال 500 گرمی در تیر ماه امسال به ترتیب 46 هزار و 259 و 47 هزار و 584 تومان بوده که در مرداد ماه به 63 هزار و 274 و 63 هزار و 736 تومان رسیده است.

    کمترین افزایش قیمت نیز در پنجمین ماه امسال مربوط به لاستیک بارز سمندی/ ال نود است که قیمت هر حلقه آن با 0.2 درصد افزایش قیمت نسبت به تیرماه به 264 هزار و 495 تومان رسیده است.

    برچسب ها