عصر خودرو

جزئیات لایحه بودجه ۹۵ - ۲۰

سهم ۵درصدی نوسازی و توسعه صنعت پالایش از فروش فرآورده‌های نفتی

عصر بازار- شرﻛﺖ ملی ﭘﺎﻻﻳﺶ و ﭘﺨﺶ ﻓﺮآورده‌ﻫﺎی ﻧﻔﺘﻲ اﻳﺮان مکلف شده هزینه‌های نوسازی و توسعه صنعت پالایش و پخش کشور را از محل افزایش پنج درصدی قیمت هر لیتر فرآورده نفتی تأمین کند.

سهم ۵درصدی نوسازی و توسعه صنعت پالایش از فروش فرآورده‌های نفتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، طبق لایحه بودجه سال 1395، شرکت ملی ﭘﺎﻻﻳﺶ و ﭘﺨﺶ ﻓﺮآورده‌ﻫﺎی ﻧﻔﺘﻲ اﻳﺮان مکلف شده اﺳﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻮﺳﺎزی و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺷﺒﻜﻪ ﺧﻄﻮط لوله اﻧﺘﻘﺎل ﻧﻔﺖ ﺧﺎم و میعاناتﮔﺎزی و ﻓﺮآورده‌های نفتی و تأمین ﻣﻨﺎﺑﻊ مالی ﺳﻬﻢ دوﻟﺖ در ﺗوسعه ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎﻫ‌ﻬﺎ و زیرساخت ﺗﺄمین، ذخیره‌سازی توزیع فرآورده اﻗﺪام ﻛﻨﺪ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻮرد نیاز را از ﻣﺤﻞ افزایش پنج درصد قیمت ﻫـﺮ لیتر فرآورده‌ نفتی  تأمین و ﭘﺲ از واریز ﺑﻪ ﺧﺰاﻧﻪ‌داری ﻛﻞ کشور ﺗﺎ ﺳﻘﻒ 15 هزار میلیارد ریال به ﻣﺼﺮف ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ. این ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺟﺰء درآﻣﺪ ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺤﺴﻮب ﻧﻤﻲ‌ﺷﻮد و ﻣﺸﻤﻮل ﻣﺎﻟﻴﺎت با ﻧﺮخ ﺻﻔﺮ است.

    محمد باقر نوبخت؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سال گذشته در توضیح این بند از لایحه بودجه سال 94 توضیح داده بود: این پنج درصد که هر ساله در قانون بودجه کشور می‌آید به معنی کسر پنج درصد از درآمدهای فروش فرآورده‌ های نفتی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها