عصر خودرو

در سال جاری محقق می‌شود؛

امضای ۱۴ قرارداد به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف

عصر بازار- مدیرعامل شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از امضای ۱۴ قرارداد به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف در سال جاری خبر داد و گفت: هفت عملیات تعیین تکلیف شده و تا انتهای سال در مورد بقیه اطلاعات قوی ارائه خواهیم داد.

امضای ۱۴ قرارداد به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سید صالح هندی امروز در مراسم اعلام کشف میدان گازی جدید و امضای قرارداد پروژه‌های لرزه‌نگاری پانیذ و باشت با بیان این‌که این اکتشافات پراکندگی خوبی در کل کشور دارد و مربوط به نقاطی است که تاکنون اکتشاف ورود پیدا نکرده است، اظهار کرد: می‌توانیم اطلاعات پایه را داشته باشیم و با این اطلاعات بیشتر ورود کنیم.

    مدیرعامل شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که امضای قرارداد در این دوره خاص شامل دو پیام مهم است، گفت: با وجود تمام مشکلات صنعت نفت در زمان تحریم امضای این قراردادها نشان می‌دهد که صنعت نفت پرتلاش و پرامید کار خود را پیش می‌برد.

    وی با تاکید بر این مساله که سرمایه‌ گذاری روی دیتاهای لرزه‌نگاری بلندمدت است و چند سال آینده از آنها استفاده خواهد شد، تصریح کرد: صنعت نفت به آینده‌ای روشن چشم دارد و ما به استقبال تحریم و قطع ارتباط با دنیا نمی‌رویم، چرا که ایران اهل تعامل و ایجاد ارتباط است، اما تسلیم زورگویی‌ها نیز نخواهیم شد.

    هندی با اشاره به پیچیدگی‌های اجرای لرزه‌نگاری‌ها ادامه داد: این قراردادها هم برداشت در خشکی و هم برداشت در دریا را دارد و جای خوشحالی دارد که با حمایت صنعت نفت شرکت‌های داخلی توانسته‌اند اجرای این قراردادها را برعهده بگیرند.

    وی با تاکید بر این‌ مساله که نه تنها قراردادهای لرزه‌نگاری بلکه بلوک‌های اکتشافی نیز به منظور تعیین تکلیف در دستور کار قرار گرفتند و در این راستا یک قرارداد امضاء شده و طرح مطالعات مشترک با شرکت‌های ایرانی نیز در آینده نزدیک به امضاء می‌رسد.

    مدیرعامل شرکت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که انتظار می‌رود که شرکت‌های داخلی منابع‌شان را تجهیز کنند، اظهار کرد: با اقداماتی که در شرکت اکتشاف انجام داده‌ایم توانسته‌ایم در حوزه هیدروکربور مایع 130 درصد و در گاز 170 درصد برنامه محقق شده و پیش‌بینی می‌شود که اگر روال به همین صورت پیش رود در سال آینده تعهد افزایش کشف داده شود و تا پایان برنامه پنج ساله به این تعهدات برسیم.

    هندی همچنین با اشاره به اکتشاف یک میدان گازی جدید، گفت:‌اکتشاف از سال 1395 با رویکردهای جدید منابع هیدروکربوری کار خود را پیش گرفت و از سال گذشته کشف بلوک‌های جدید نتیجه داده است.

    امضای قرارداد دو پروژه لرزه‌نگاری پانیذ و باشت

    به گزارش ایسنا، امروز دو قرارداد لرزه‌نگاری میادین نفتی به ارزش 3000 میلیارد ریال با هدف شناسایی پهنه‌هایی در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان امضاء شد. این دو قرارداد میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و دو شرکت ایرانی به امضاء رسیده است که مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران قرار است امسال قراردادهای مفصلی در بخش ژئوفیزیک و مغناطیس‌سنجی امضاء کند که از میان پروژه‌ برنامه‌ریزی برای اجرا قرارداد پروژه لرزه‌نگاری پانیذ به عنوان بزرگترین پروژه لرزه‌نگاری آبی – خاکی به ارزش قرارداد 3000 میلیارد ریال با شرکت توسعه نفت و انرژی نگین آفاق کیش امروز امضاء شد. مدت زمان انجام پروژه لرزه‌نگاری پانیذ 33 ماه بوده و این پروژه در منطقه‌ای به وسعت 2000 کیلومتر مربع و در پهنه شهرستان‌های شادگان، آبادان، ماهشهر و دارخوین انجام می‌شود.

    قرارداد پروژه لرزه‌نگاری دو بعدی باشت نیز در منطقه‌ای به وسعت 5000 کیلومتر و با بودجه‌ای حدود 1400 میلیارد ریال در پهنه استان کهکیلویه و بویراحمد فارس و خوزستان به مدت 28 ماه میان مدیریت اکتشاف و شرکت عملیات اکتشاف نفت امضاء شد. علاوه بر این تجهیز کارگاه‌ها و عملیات اجرایی مربوط به طرح‌های باشت و پانیذ از اوایل آذرماه امسال آغاز شد.

    برچسب ها