عصر خودرو

در سی امین روز از تیرماه:

داد و ستد ۷۷۵ میلیارد ریالی در بازارهای فرابورس ایران

عصر بازار: معاملات سی‌امین روز تیر‌ماه ۱۳۹۴ با خرید و فروش ۷۵ میلیون و ۹۶۰ هزار ورقه بهادار در ۹ هزار و ۴۲۷ نوبت به ارزش ۷۷۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال به پایان رسید.

داد و ستد ۷۷۵ میلیارد ریالی در بازارهای فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز در بازار فرابورس ضمن رشد 5 واحدی آیفکس، 75 میلیون ورقه بهادار به ارزش 775 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

    امروز در حالی که آیفکس با افزایش 5 واحدی به رقم 805.56 واحد رسید، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با معامله 14 میلیون و 380 هزار سهم بیشترین حجم و هلدینگ خاورمیانه با ثبت رقم 31 میلیارد و 130 میلیون ریال بیشترین ارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص دادند.

    بیشترین افزایش قیمت روز جاری مربوط به رشد قیمت سهام فولاد آلیاژی یزد، آهن و فولاد ارفع و زرین معدن آسیا بود و سهام پتروشیمی مارون و فولاد هرمزگان بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

    در سوی دیگر بازار هم حق تقدم پالایش نفت تهران، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

    همچنین امروز دوره مجدد پذیره‌نویسی واحدهای ETF سپهر خبرگان نفت در نماد (سخنم) در بازار سوم فرابورس انجام شد.

    در بازار اوراق تسهیلات مسکن نیز ضمن کاهش قیمت‌ در اغلب نمادها، هر ورقه حق تقدم خرید مسکن 690 تا 740 هزار ریال معامله شد.

    این گزارش حاکیست، بیشترین حجم معاملات ETF در روز جاری به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 3 میلیون و 680 هزار سهم اختصاص یافت و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 90 هزار و 350 ورقه اجاره چادرملو معامله شد.

    علاوه بر این، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی جم و پتروشیمی امیرکبیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بودیم.

    برچسب ها