عصر خودرو

سم گندم‌های کپک زده با پخت نان از بین نمی‌رود

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نگهداری گندم در سیلوهای غیر استاندارد موجب کپک زدن آنها و تولید سم می‌شود، سم به وجود آمده با پخته شدن و درجه حرارت بالا نیز از بین نمی‌رود و وارد بدن انسان می‌شود.

سم گندم‌های کپک زده با پخت نان از بین نمی‌رود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، یوسف داودی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در پی افزایش قیمت کود شیمیایی، نهاده‌ها و نیروی کار باید محصولات کشاورزی با قیمت بالاتری خریداری شوند.

    سود متعارف کشاورزان در تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی دیده شود

    نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تعیین قیمت عادلانه خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی باید سود متعارف کشاورزان نیز مدنظر قرار بگیرد، ادامه داد: یکی از وظایف دولت این است که بازار را به گونه‌ای تنظیم کند که محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان باقی نماند و محصولات را بالاتر از قیمت تمام شده از آنها خریداری کند.

    صادرات محصولات مازاد بازار از زیان کشاورزان جلوگیری می‌کند

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیب زمینی از کشاورزان با قیمت هزار تومان خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده آن بسیار بالاتر است، عنوان کرد: می‌توان برای جلوگیری از زیان کشاورزان با ایجاد مشوق‌های صادراتی محصولات کشاورزی مازاد نیاز کشور را با قیمت بسیار بالاتر به کشورهای دیگر صادر کنیم.

    خودکفایی در تولید گندم امنیت غذایی را تامین می‌کند

    وی با بیان اینکه پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم باعث می‌شود تا کشت این محصول استراتژیک در سال‌های آینده کاهش چشمگیری داشته باشد و خودکفایی در تولید آن با خطر مواجه شود، تصریح کرد: می‌توان گفت با خودکفایی در تولید گندم امنیت غذایی و ملی کشور تا حدودی تامین می‌شود.

    ظرفیت سیلوهای گندم خالی مانده است

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در پایان تابستان امسال و مهلت خرید تضمینی گندم شاهد بودیم که سیلوها در بسیاری از استان‌های کشور به صورت کامل پر نشده‌اند در حالی که میزان تولید با توجه به وضعیت بارندگی‌ها بیشتر بوده است.

    گندم‌های تولید به سمت سیلوهای غیر استاندارد هدایت شده‌اند

    داودی با اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد بخشی از گندم‌های برداشت شده از چرخه مصرف انسانی خارج شده و بخش دیگری از آن در سیلوها و انبارهای غیر استاندارد و با رطوبت بالا نگهداری شود، افزود: نگهداری گندم در سیلوهای غیر استاندارد موجب کپک زدن آنها و تولید سم می‌شود، سم به وجود آمده توسط قارچ‌ها با پخته شدن و درجه حرارت بالا نیز از بین نمی‌رود و وارد بدن انسان می‌شود.

    نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطر نشان کرد: باید با تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی گندم و متناسب با نرخ این محصول در کشورهای منطقه از قاچاق و نگهداری گندم در سیلوهای غیر استاندارد جلوگیری شود زیرا مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد.

    برچسب ها