عصر خودرو

بلومبرگ گزارش داد:

رشد شاخص ها در بازار سرمایه ایران و کاهش شاخص های عربی

عصر بازار- بازار سرمایه ایران پس از حدود ۵ ماه با افزایش شاخص ها و رکورد جدیدی مواجه شد در حالی که لغو تحریم های بین المللی تأثیر بسزایی را در بازار این کشور برجای گذاشت.

رشد شاخص ها در بازار سرمایه ایران و کاهش شاخص های عربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در حالی که شاخص ها در بورس دوبی و ابوظبی با افت شدید همراه شده اند یکی از کشورهای خاورمیانه با رکورد جدیدی در شاخص های معاملاتی خود رو به رو شد.

    شاخص تدپیکس(شاخص کل معاملاتی بورس تهران) با رشد 1.5 درصدی همراه شد و بیشترین میزان افزایش را نسبت به ماه آگوست(مرداد-شهریور) از آن خود کرد.

    این در حالی است که، شاخص DFM بورس دوبی با افت 6 درصدی رو به رو شد و بیشترین میزان افت را در 5 ماه گذشته از آن خود کرد. در این میان شاخص کل بورس ابوظبی نیز وارد محدوده بازار خرسی شد .

    در پی لغو تحریم های بین المللی در این کشور و آغاز فصل جدید در روابط اقتصادی این کشور استراتژیک در خاورمیانه، رئیس جمهور این کشور با ایراد سخنرانی در تلویزیون رسمی ایران اعلام داشت که کشور تا 5 سال آینده نزدیک به 30 میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی را به خود جذب خواهد کرد.

    در این میان، رامین ربیعی، یکی از مدیران ارشد شعبه تهران شرکت فیروزه در این خصوص اظهار داشت: سرمایه گذاران نباید در انتظار بازگشت سریع اقتصادی در ایران باشند اما باید به این موضوع توجه داشته باشند که سرمایه گذاری بلند مدت در ایران بسیار سودمند است و تا 5 سال آینده اقتصاد ایران به رشد بسیار قابل توجه 6 الی 8 درصدی خواهد رسید.

    در این بین، شاخص تداول عربستان سعودی با افت نسبی همراه شد در حالی که شاخص ابوظبی افت 4.4 درصدی داشت، بورس قطر کاهش 5.8 درصدی را تجربه کرد ، بورس عمان 1.4 درصد منفی شد و کویت نیز با روند کاهشی 2.4 درصدی معاملات را ادامه داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو