عصر خودرو

مقام آمریکایی:

دسترسی ایران به ۵۰ میلیارد از دارایی‌های خود از امروز

عصر بازار- مقام ارشد آمریکایی اوایل وقت امروز یکشنبه به وقت تهران به تشریح جزئیات چگونگی اجرای برجام پرداخت.

دسترسی ایران به ۵۰ میلیارد از دارایی‌های خود از امروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی روز شنبه (اوایل وقت یکشنبه به وقت تهران) به تشریح جزئیات نحوه اجرای برجام پرداخت.

    این مقام آمریکایی گفت که ایران «از امروز» به 50 میلیارد از مجموع 100 میلیارد دارایی بلوکه شده خود دسترسی می‌یابد.

    وی با بیان اینکه بیش از 400 فرد و شرکت از فهرست تحریم‌ها خارج شده‌اند به گفته وی، این افراد در آنچه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر خواند مشارکت نداشته‌اند.

    مقام آمریکایی در مورد توافق مبادله زندانیان با ایران هم گفت که هواپیمای حامل جیسون رضائیان و 3 زندانی آمریکایی دیگر هنوز ایران را ترک نکرده است. متئو ترویتیک زندانی پنجم آمریکا از ایران خارج شده است.

    او ادامه داد: «تصور نمی‌کنم که ما داریم از ایران به دلیل آزادی این شهروندان آمریکایی تشکر می‌کنیم. قضاوت ما این است که آن‌ها به صورتی ناعادلانه در ایران بازداشت شده بودند. واقعیت موضوع این است که ما موقعیتی برای آزادی آن‌ها داشتیم.»

    وی تأکید کرد که مبادله زندانیان با ایران همین یک بار اتفاق افتاده و دیگر تکرار نمی‌شود.

    به نوشته خبرنگار روزنامه جروزالم پست مقام آمریکایی بدون اعلام زمانبندی مشخص گفت که «انتظار داریم که تحریم‌های مرتبط با تست موشکی اخیر ایران، اعلام شود.»

    پیش از این هم روزنامه هافینگتون پست گزارش داده بود که انتظار می‌رود بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای آمریکا تحریم‌های موشکی علیه ایران اعلام کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها