عصر خودرو

لزوم تعیین نحوه قیمت گندم از سوی شورای رقابت

عصر بازار- عضو کیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت :مقرر شده بود که مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و شورای اقتصاد با حضور در کمیسیون کشاورزی آنالیز قیمت تعیین شده را ارائه کنند.

لزوم تعیین نحوه قیمت گندم از سوی شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، حبیب الله نیکزادی پناه عضو کیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم توسط شورای اقتصاد، گفت: شورای اقتصاد باید مبنای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم را به صورت شفاف اعلام کند.

    نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته در جریان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم اعلام کردم گروهی کارشناس آشنا به مسائل حوزه هزینه، درآمد، قاچاق محصولات کشاورزی، تولید و قیمت جهانی  نرخ اعلام شده را بررسی کنند.

    حبیب الله نیکزادی

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید اعلام کنند که بر چه اصلی قیمت 2 هزار و 200تومانی را اعلام کرده است، افزود: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید متناسب با افزایش تورم باشد، طبیعی است که در صورت افزایش تورم قیمت نهاده‌های مورد نیاز کشت، باید محصول تولیدی کشاورزان نیز با قیمت بالاتری خریداری شود.

    وی با تاکید بر اینکه مقرر شده بود که مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و شورای اقتصاد با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس، آنالیز قیمت تعیین شده را ارائه کنند، عنوان کرد: باید بر اساس آنالیز قیمت نهاده‌های مورد نیاز، کمک ‌های دولتی به کشاورزان، قیمت جهانی محصول نرخ خرید تضمینی گندم را اعلام کنند.

    نیکزادی پناه با بیان اینکه اهمیت گندم  مانند سایر محصول کشاورزی و باغی نیست، تصریح کرد:  گندم محصول استراتژیک است که می‌توان حربه‌های سیاسی دنیا را بر روی آن پیاده کرد و به نوعی مقاومت ملت و کشور ما در زمینه غذا به این محصول بستگی دارد.

    عضو کیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با تشویق کشاورزان به کشت گندم علی رغم شیطنت دشمنان، غذای کشور را تامین کنیم اما متاسفانه شاهد نارضایتی‌ کشاورزان هستیم.

    برچسب ها