عصر خودرو

مذاکرات نفتی ایران با سوئیس و نروژ آغاز شد

عصر بازار- یک مقام مسئول اعلام کرد: دور جدید مذاکرات با دو شرکت نفتی نروژی و سوئیسی-آلمانی به منظور انتقال دانش نوین حفاری و هوشمندسازی شیرهای کنترل درون چاهی آغاز شد.

مذاکرات نفتی ایران با سوئیس و نروژ آغاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد کرامتی با اشاره به برنامه‌های کلان صنعت نفت به منظور توسعه یکپارچه و فنآورانه مخازن نفت کشور در دوران پساتحریم، گفت: بر این اساس مذاکره با دو شرکت بین‌المللی در حوزه هوشمندسازی مخازن نفتی آغاز شده است.

    رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه مذاکراتی با دو شرکت سوئیسی و نروژی آغاز شده است، تصریح کرد: یکی از این شرکت‌ها، یک شرکت سوئیسی- آلمانی است که در ساخت تجهیزات هوشمند شیرهای کنترل درون چاهی (ICV) دارای تجربه بین‌المللی و جهانی است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه این شرکت سوئیسی- آلمانی تاکنون طراحی‌های متعددی را برای هوشمندسازی چاه‌های نفتی میادین هیدروکربوری با موفقیت انجام داده است، اظهار داشت: این شرکت اروپایی، آمادگی خود را برای همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرده است.

    کرامتی همچنین در خصوص مذاکرات نفتی انجام شده با یک شرکت نروژی، بیان کرد: این شرکت نروژی دارای تجربه بسیار بالایی در زمینه حفاری‌های افقی و چندشاخه‌ای در مخازن نفتی است.

    وی با تاکید بر اینکه این شرکت نروژی با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های نروژی توانسته است طولانی‌ترین چاه افقی جهان را به طول 9 مایل (9/6 کیلومتر) حفاری و تکمیل کند، یادآور شد: مذاکراتی با این شرکت برای مشارکت در طراحی و اجرای حفاری‌های افقی در لایه‌های کم تراوا و با ضخامت کم انجام شده است.

    این مقام مسئول تاکید کرد: به زودی برای انجام گفتگوهای بیشتر از نمایندگان این دو شرکت اروپایی دعوت به عمل خواهد آمد.

    وی با یادآوری اینکه تقویت و ارتقای سطح همکاری با شرکت‌های درجه اول بین‌المللی از اصول انجام توسعه یکپارچه و فنآورانه مخازن نفتی کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به ماموریت پژوهشگاه صنعت نفت در میدان نفتی اهواز و میدان مشترک یادآوران، شبکه بین‌المللی شرکای پژوهشگاه براساس نیازها و اولویت‌های تعریف شده، تعیین می‌شوند که با اعلام آمادگی دو شرکت اروپایی با آنها وارد مذاکره شدیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها