عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از صف های خرید و فروش ۲۶ دی؛

صف های طولانی، طولانی تر می شود

عصر بازار: به گفته مدیران معاملاتی بیشترین رشد سهم های دارای صف خرید امروز به دلیل پتانسل رشد این سهم ها و عدم رشد آن ها در روزهای اخیر بوده است.

صف های طولانی، طولانی تر می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار در سایه اجرایی شدن برجام 1344 واحد رشد داشت. این رشد که در ماه های اخیر بدون سابقه بوده است، سبزپوشی قریب به اتفاق سهم های تالار شیشه ای را به همراه داشت. با این وجود طبق روال طبیعی بازار، برخی از سهم ها در تقدم صف های خرید و برخی دیگر نیز در صف های فروش قرار گرفتند. در ادامه این گزارش مدیران معاملاتی کارگزاری ها به بررسی وضعیت صف های خرید و فروش و ادامه روند سهم ها در روزهای آینده پرداختند.
    در جریان معاملات امروز در تالار شیشه ای ، سهم های زامیاد «خزامیا»، توسعه صنایع بهشهر «وبهشهر»، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران «حکشتی» و پالایش نفت اصفهان «شپنا» طولانی ترین صف خرید را داشتند. در حالی که سهم شرکت شیمی تهران «شتهران» و سیمان اصفهان «سصفها» بیشترین عرضه را در صف های فروش داشتند.
    مسعود علی اکبر، مدیراتاق معاملات کارگزاری آگاه در گفت و گو با پایگاه خبری عصر بازار در خصوص صف خرید «خزامیا» گفت: این سهم نسبت به سایر سهام های گروه خودرویی رشد کمتری داشت، به همین دلیل امروز بیش از سایر سهم های این گروه رشد کرد. احتمال ادامه داشتن صف خرید این سهم در روزهای آینده نیز وجود دارد.

    او درباره صف خرید «وبهشهر» اظهار کرد: پیش از این سهم های گروه غذایی رشد داشتند، در حالی که این سهم رشد نکرده بود. به همین دلیل پتانسیل رشد داشت. در واقع تقاضای موجود در گروه غذایی به این سهم منتقل شد. به احتمال زیاد فردا نیز این سهم صف خرید داشته باشد.

    علی اکبر درباره صف خرید سهم «شپنا» گفت: احتمالا این سهم در ساعات اولیه فردا نیز با صف خرید مواجه شود. اما به طور کلی ورود به سهم های پالایشگاهی توصیه نمی شود.

    او در خصوص صف های فروش امروز گفت: سهم هایی که امروز صف فروش داشتند، سهم های مورد توجه بازار نبودند، به همین دلیل دارندگان این سهام، برای ورود به سایر سهام، اقدام به فروش این سهم ها کردند.

    امیرمحمد خدیوی، مدیرمعاملات کارگزاری تدبیرگرسرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری عصربازار گفت: صف فروشی که امروز شامل حال «بمپنا» شد، حاصل معاملات بلوکی این سهم بود. با توجه به سابقه خریدار این سهم، احتمال استمرار این صف فروش در روزهای آینده هم وجود دارد.

    او درباره صف خرید «خزامیا» گفت: این سهم پیش از این افت زیادی داشت،  ماشین های نیمه سنگین و سنگین تا اردیبهشت ماه به دلیل حضور مرکل در ایران ، احتمال رشد  بسیاری دارند. البته تصمیم سهامداران عمده این سهم نیز حائز اهیمت است و امکان دارد بر خلاف پیش بینی ها رفتار کنند.
    خدیوی درباره صف فروش های امروز گفت: در بازار امروز قندی ها بیشترین صف فروش را داشتند. در واقع قانون نانوشته ای در بازار وجود دارد که وقتی تمام بازار خوب می شود، گروه قندی برعکس حرکت کلی بازار رفتار می کند. به همین علت امروز که تمام بازار مثبت بود، قندی ها صف فروش شدند.

    پژمان صفی نیا، مدیر معاملات کارگزاری سهم آشنا درباره صف های خرید و فروش امروز به پایگاه خبری «عصربازار» گفت: در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار گروه خودرو و پتروشیمی با بیشترین اقبال از سوی سهامداران مواجه شدند. سهم «خزامیا» نسبت به سایر سهم های گروه خودرویی رشد کمتری داشته است، به همین علت می تواند تا شکستن مقاومت 145 تومانی رشد کند. (آخرین قیمت این سهم 127 تومان بود).

    صفی نیا در خصوص صف خرید «وبهشهر» گفت: این سهم وضعیت بنیادی مناسبی دارد. مدت زمان زیادی هم بدون حرکت مانده بود. با شکستن مقاومت 143 تومانی این سهم، انتظار می رود رشد بیشتری در روزهای آینده داشته باشد.

    مدیرمعاملات کارگزاری سهم آشنا درباره صف خرید «حکشتی» گفت: با رفع برجام، شرکت های حمل و نقلی گستره عمل بیشتری پیدا می کنند، به همین علت سود خوبی خواهند داشت. از سوی دیگر «حکشتی» در این گروه به نوبت رشد رسیده است.

    صفی نیا درباره صف های فروش امروز گفت: سهم های بزرگ بازار امروز فروش نرفتند، بلکه سهم هایی که در رصد سهامداران نیستند، در معرض فروش قرار گرفتند. علت اصلی آن این است که دارندگان این سهام می خواهند با آزاد کردن نقدینگی خود وارد سهم های جدید شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو