عصر خودرو

وزیر صنعت در رشت مطرح کرد:

خودکفایی در تولید چادر مشکی تا سال ۳ آینده

عصر بازار- وزیر صنعت با اشاره به اینکه ۸۰ درصد چادر مشکی کشور از خارج وارد می شود، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه آینده در تولید چادر مشکی به خودکفایی می رسیم.

خودکفایی در تولید چادر مشکی تا سال ۳ آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، رضا رحمانی صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان انجام شد با اشاره به راه اندازی قرارگاه رونق تولید در آبان ماه سال گذشته، اظهار کرد: با راه اندازی این قرارگاه رونق تولید و با حرکت جهادی موفق شدیم تا حدودی تحریم‌ها را خنثی کنیم.

    وی در ادامه به ظرفیت‌های فراوان استان گیلان در ایجاد فضای کسب و کار اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد و تولید داخلی است که با راه‌اندازی قرارگاه رونق تولید به دنبال رسیدن به این اهداف هستیم.

    رحمانی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد رشد هشت درصدی صدور پروانه تاسیس واحدهای تولیدی در کشور بودیم، افزود: تشویق تولیدکنندگان داخلی در راستای رونق تولید از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است.

    وی با اشاره به واردات 80 درصدی چادر مشکی و با بیان اینکه در سال گذشته بخش عمده‌ای از نیاز بازار به محصولات نساجی از طریق واردات تامین شده است، گفت: امیدواریم تا سال 1400 در بسیاری از محصولات نساجی همانند تولید چادر مشکی به خودکفایی برسیم.

    رحمانی در ادامه با بیان اینکه امسال در تلاشیم که دو هزار واحد تعطیل شده در کشور به چرخه تولید بازگردانیم، تصریح کرد: فعال سازی واحدهای تولید کالاهای با مصرف عمومی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

    وی همچنین با اشاره به اینکه امسال در تلاش هستیم تا شش هزار طرح نیمه تمام در کشور برنامه‌ریزی تکمیل و بهره برداری کنیم، بیان کرد: استان گیلان مرز دریایی و زمینی و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر یکی از مهم‌ترین استان‌ها در صادرات کالای تولید داخلی است.

    برچسب ها