عصر خودرو

کدام شرکت‌های خارجی در ورود به ایران عقب می‌افتند؟

عصر بازار- در شرایطی که انتظار می‌رود تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل و غربی علیه تهران برداشته شوند، شرکتهای بین المللی برای تجارت با ایران صف کشیده‌اند.

کدام شرکت‌های خارجی در ورود به ایران عقب می‌افتند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پایگاه خبری هافینگتون پست با این مقدمه، در ادامه این گزارش نوشت: نه تنها شرکتهای آسیایی، اروپایی و روسی بلکه غولهای آمریکایی شامل اپل، داچ شل، جنرال الکتریک، بویینگ و شلومبرگر پشت درهای بسته بازار ایران منتظر هستند تا از مزایای اقتصادی و مالی قابل توجه توافق هسته ای بهره مند شوند. با این همه اگر شرکتهای کوچکتر فرآیند نقطه آغاز و چگونگی وصل شدن و ارتباط را بشناسند، احتمالا در سود بردن از فرصتهای اقتصادی ایران موفقیت بهتری خواهند شد.

    بر اساس این گزارش، ایران صاحب بزرگترین بازار نوظهور بکر دنیا به ارزش بیش از یک تریلیون دلار است و در همه بخشهای اقتصاد نیازمند سرمایه آن، فرصتهای قابل توجهی وجود دارد.

    پس از "روز اجرا" که به طور رسمی اجرای توافق هسته‌ای اعلام می‌شود و تحریمها علیه تهران برداشته می‌شود، شرکتهای خارجی اجازه خواهند یافت در ایران فعالیت کنند. ایران به جامعه جهانی بازمی‌گردد و مجددا به سیستم بانکی و مالی بین المللی متصل می‌شود و همچنین به بازارهای جهانی نفت دسترسی پیدا می‌کند.

    مهمتر از همه اینکه تحت مفاد توافق هسته ای جامع، آمریکا قوانینی که بر اساس آنها شرکتهای خارجی در صورت انجام تجارت با ایران مجازات خواهند شد را برمی‌دارد. همچنین تحریمها علیه صنایع متعدد علاوه بر صنایع نفت و گاز و فلزات و طلا برچیده خواهد شد.

    سرمایه گذاران و شرکتهای اروپایی در سال 2016 به دقت تحولات ایران را تحت نظر دارند تا از بازار این کشور سود ببرند. ایران دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه،با طبقه متوسط تحصیلکرده و همچنین صاحب دومین ذخایر گازی و چهارمین ذخایر نفتی بزرگ دنیا است.

    شرکتهای آمریکایی برای اینکه از شرکتهای اروپایی عقب نیافتند، باید از وزارت خارجه کشور خود بخواهند برای فعالیتشان در ایران مجوز صادر کند یا از شرکتهای تابعه خود برای تجارت غیرمستقیم استفاده کنند مانند اپل که در حال حاضر در ایران حضور دارد.

    هافینگتون پست در ادامه این گزارش متذکر شده است اگرچه این مسئله که شرکتهای آمریکایی بزرگترین بازندگان توافق هسته ای خواهند بود و در مقابل شرکتهای اروپایی برای بهره برداری از پتانسیلهای تجاری شتاب می‌کنند، تا اندازه ای حقیقت دارد اما وزارت خارجه آمریکا احتمالا مجوزهای بیشتری به شرکتهای آمریکایی برای فعالیت در ایران صادر خواهند کرد.

    بعضی از شرکتهای آمریکایی مانند بویینگ و بعضی از موسسات آکادمیک احتمالا برای انجام تجارت یا تعامل با تهران اجازه خواهند یافت همان طور که تاکنون بیش از 190 معافیت از تحریمها صادر شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو