عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

رشد ۷ درصدی شاخص کل هم وزن بورس تهران در یک ماه گذشته

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۶ بورس معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته است، در ۳۰ روز منتهی به ۲۳ دی ماه ۹۴ شاخص کل بورس (هم وزن) ۷ درصد افزایش یافته است.

رشد ۷ درصدی شاخص کل هم وزن بورس تهران در یک ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، شاخص کل (ارزش وزنی) در مدت مشابه رشدی برابر با 2.1 درصد را تجربه کرده است. در این بازه  زمانی شاخص کل فرابورس 4.4 درصد و قیمت سکه بهار آزادی 1.2 درصد رشد داشته است. در این مدت دلار مبادله ای 0.2 درصد افزایش و یورو مبادله ای افتی معادل 1 درصد را سپری کرده است.

    مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در 7 روز گذشته صنعت خودرو و ساخت قطعات با رشد 10.6 درصدی بیشترین افزایش و صنعت ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با افت 10 درصدی بیشترین کاهش را داشته اند. در این بازه‌ی زمانی شاخص کل بورس تهران 1.4 درصد رشد را تجربه کرده است. این شاخص تعدیل‌شده بر حسب دلار مبادله‌ای 1.3 درصد و برحسب یوروی مبادله‌ای 0.6 درصد رشد را پشت سرگذاشته است.

    بر اساس گزارش یادشده در هفته‌ گذشته، صنعت بانک ها و موسسات اعتباری با 355 و فلزات اساسی با 124- واحد به ترتیب بیشترین تأثیر مثبت و منفی را بر شاخص کل بورس تهران به‌جای گذاشته‌اند. در این بازه ی زمانی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله‌ همگی افزایش قیمت را تجربه کردند که در این میان صندوق شاخص 30 شرکت فیروزه با 3.7 درصد بیشترین رشد را از آن خود کرده است. در میان شرکت ها، ایران ارقام با 26 و قند شیرین خراسان با 29- درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را نسبت به پایان هفته گذشته داشته اند.

    در میان شاخص بورس های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا 23 دی 94 تنها شاخص بورس تهران رشدی برابر با 1.6 درصد را تجربه کرده است و سایر بورس های مورد بررسی روندی نزولی را پشت سر گذاشته اند که در این میان شاخص بورس توکیو با افت 9 درصدی کمترین افت و شاخص بورس عربستان با 34 درصد افت، بیشترین کاهش را پشت سرگذاشته‌اند.

    از ابتدای سال تا 23 دی 94 در میان فلزات اساسی که همگی روندی منفی را پشت سرگذاشته‌اند، طلا با منفی 5.5 درصد و نیکل با منفی 39.7درصد کمترین و بیشترین افت را تجربه‌ کرده‌اند. قیمت جهانی نفت نیز روندی نزولی را طی کرده و قیمت نفت اپک و نفت برنت از ابتدای سال به ترتیب 48 و 46 درصد کاهش یافته است.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها