عصر خودرو

موقعیت تراژیک بازارهای جهانی، نفت عامل اصلی

عصر بازار- افت شاخص ها در بازار آمریکا به کمترین میزان نسبت به ماه آگوست (مرداد-شهریور۹۴) معامله شد در حالی که قیمت اوراق قرضه دولتی و قیمت طلا در این کشور با افزایش همراه شد در حالی که قیمت نفت به کمتر از ۳۰ دلار معامله شد.

موقعیت تراژیک بازارهای جهانی، نفت عامل اصلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازار سرمایه(سنا)، شاخص های بازار سرمایه در جهان، همگی در آخرین روز معاملاتی هفته در مدار قرمز حرکت کردند.

     افت شاخص ها در بازار آمریکا به کمترین میزان نسبت به ماه آگوست (مرداد-شهریور94) معامله شد در حالی که قیمت اوراق قرضه دولتی و قیمت طلا در این کشور با افزایش همراه شد در حالی که قیمت نفت به کمتر از 30 دلار معامله شد.

    بر اساس این گزارش، آخرین داده ها و آمار وخیم اقتصادی موجب شده است نگرانی ها از رشد آهسته اقتصادی دامنگیر تمامی اقتصادهای دنیا شود.

    در این بین، شاخص داوجونز صنعتی با کاهش 931 واحدی رو به رو شد و بازارهای اروپا نیز به محدوده خرسی وارد شدند در حالی که شاخص شانگهای چین نیز بدترین استارت سالانه رو در سال جاری از آن خود کرد.

    این در حالی است که، قیمت نفت به هر بشکه 29 دلار و 28 سنت رسید و نسبت به 12 سال گذشته افت بسیار شدیدی را از آن خود کرد.

    کریشنا ممانی، مدیر سرمایه گذاری صندوق اوپن هیمر، در این خصوص اظهار داشت: بازارها در حال عبور از مراحل مختلف هستند و هم اکنون فقط در بحران های موجود دست و پا می زنند. به نظر می رسد تمامی اوضاع تراژیک بازارها به قیمت نفت باز می گردد.

    وی ادامه داد: اگر تنها مشکل موجود در بازارها، بحران چین بود می توانستیم از این بحران به سختی عبور کنیم اما وقتی چین هر روز با مشکل جدیدی رو به رو می شود و از طرفی هم قیمت نفت افت روزانه را تجربه می کند، اوضاع کمی متشنج می شود.

    در این میان، قیمت سهام شرکت اینتل با کاهش 9 درصدی رو به رو شد و شاخص اس اند پی افت 2.2 درصدی را تجربه کرد.

    شاخص استاکس اروپا 2.8 درصد سقوط کرد و شانگهای چین 3.6 درصد روند نزولی را از آن خود کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو